Iranian Agriculture News Agency

عامل طول عمر در ژن اعضای یک فرقه مذهبی یافت شد

پژوهشگران موفق به یافتن ژن طول عمر در میان اعضای یک اقلیت مذهبی در آمریکا شده‌اند.

عامل طول عمر در ژن اعضای یک فرقه مذهبی یافت شد

پژوهشگران موفق به یافتن ژن طول عمر در میان اعضای یک اقلیت مذهبی در آمریکا شده‌اند.

گزارشی که در نشریه علمی ساینس ادوانسز Science Advances منتشر شده حاکی از آن است که تحقیقات ده ساله در مورد اعضای فرقه مسیحیان آمیش توانسته است راز طول عمر در انسان را تاحدودی مشخص کند.

جامعه آمیش ساکن ایالت ایندیانا در آمریکاست و اعضای آن به شیوه سنتی و بدون استفاده از دستاوردهای فنی جدید زندگی می کنند. این تحقیقات نشان داده که در بعضی از اعضای این فرقه یک ژن جهش یافته وجود دارد که باعث افزایش عمر و برخورداری از سلامت بیشتر می شود.

گروه تحقیقاتی متشکل از پژوهشگرانی از آمریکا و ژاپن در حال آزمایش دارویی هستند تا بتوانند تاثیر این جهش را در افراد بازسازی کنند و تا بتوان آن را برای مقابله با بیماری های دوران سالمندی و افزایش طول عمر به کار گرفت.

دوگلاس وگگان، رئیس دانشکده علوم پزشکی دادنگاه نورث‌‌وسترن فینبرگ و نویسنده گزارش این تحقیقات گفته است که دارندگان این ژن "نه تنها بیشتر عمر می‌کنند بلکه از سلامت بیشتری هم برخوردارند. این سالمندی مطلوبی است."


آمیش‌ها به خاطر شیوه سنتی زندگی و دوری از دستاوردها فنی جهان امروز شهرت دارند

پژوهشگران در این تحقیقات ١٧٧ عضو فرقه آمیش در ایندیانا را مورد آزمایش قرار دادند و مشخص شد که ٤٣ تن از آنان دارای نسخه ژن جهش یافته موسوم به سرپین ١ (ُ Serpine 1 ) هستند. دارندگان این ژن به طور متوسط ٨٥ سال و سایر اعضای این گروه که فاقد این ژن هستند به طور متوسط ٧٥ سال عمر می‌کنند.

علاوه بر این، دارندگان ژن در این جامعه مذهبی کمتر از سایرین به دیابت مبتلا می‌شوند و بدن آنان سوخت و ساز بهتری دارد.

این پژوهش نشان داد که ژن مورد نظر مانع از فعالیت پروتئین عامل پیری می‌شود دانشگاه نورث وسترن در همکاری با دانشگاه توهوکو در ژاپن دارویی را مورد آزمایش قرار داده که همانند این ژن عمل می‌کند. انتظار آنان این است که استفاده از این دارو پیری را به تاخیر اندازد و مهم تر از آن، مانع از بروز امراض دوره کهولت شود.

تا کنون بی‌خطر بودن این دارو برای انسان در آزمایش‌های صورت گرفته ثابت شده و در حال حاضر، مرحله دوم آزمایش در ژاپن برای تعیین تاثیر آن در مبتلایان به دیابت نوع ٢ و چاقی در جریان است.

دانشگاه نورث وسترن از مراجع آمریکایی خواسته است اجازه آغاز آزمایش این دارو از سال آینده را صادر کنند.

آمیش‌ها به فرقه آنابابتیسم تعلق دارند که شعبه‌ای پروتستان‌ها محسوب می‌شود و وجه مشخصه اعتقاد آنان این است که تعمید فرد به نشانه پیروی واقعی از مسیحیت باید زمانی انجام شود که او به ایمان خود وقوف یافته و آن را پذیرفته است و تعمید نوزادی که هنوز قدرت شناخت ندارد درست نیست.

آمیش‌ها بدون استفاده از ابزار و وسایل جدید زندگی می‌کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید