Iranian Agriculture News Agency

با حضور کارشناسان اطلاع رسانی و فناوری اطلاعات واحدهای تابعه سازمان تات برگزار شد:

کارگاه آموزشی علم سنجی

تهیه گزارش رشد علمی و تعیین سهم یک کشور، سازمان یا دانشگاه در تولید علم در عرصه های ملی و بین المللی از جمله کاربردهای دانش علم سنجی است که با استفاده از آن می توان عملکرد تحقیقاتی و آثار تولیدی نویسندگان را ارزیابی و رتبه بندی کرد.

کارگاه آموزشی علم سنجی

کارگاه آموزشی "علم سنجی" با حضور کارشناسان اطلاع رسانی و فناوری اطلاعات واحدهای تابعه سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی برگزار شد.

به گزارش ایانا از سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، در کارگاه آموزشی "علم سنجی" که با خضور کارشناسان اطلاع رسانی و فناوری اطلاعات واحدهای تابعه این سازمان برگزار شد، مدعوان با مبانی علم سنجی و چگونگی کار با سامانه آشنا شدند.

براساس این گزارش، طیبه شهمیرزادی عضو هیات علمی مرکز فناوری اطلاعات ضمن ارائه مفاهیم و کاربردهای علم سنجی، به ضرورت آشنایی با این علم نوین اشاره کرد و افزود : علم سنجی به بیان ساده دانش اندازه گیری علم است که با سنجش و تحلیل روند رو به رشد علم و مطالعه کمی آن می توان به برنامه ریزی و سیاست گذاری مؤثر علمی دست یافت و نقشه علمی یک کشور را بر مبنای آن پایه ریزی کرد.

وی با اشاره به کاربردهای علم سنجی به سایر مزیت های دستیابی به این دانش پرداخت و اظهارداشت: تهیه گزارش رشد علمی و تعیین سهم یک کشور، سازمان یا دانشگاه در تولید علم در عرصه های ملی و بین المللی از جمله کاربردهای این دانش است که با استفاده از آن می توان عملکرد تحقیقاتی و آثار تولیدی نویسندگان را ارزیابی و رتبه بندی کرد .


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید