Iranian Agriculture News Agency

حضور نمایندگان مجلس در کنفرانس جهانی تغییرات اقلیمی سازمان ملل

عضو هیات رییسه فراکسیون محیط زیست مجلس از سفر خود به آلمان برای حضور در کنفرانس جهانی تغییرات اقلیمی سازمان ملل خبر داد.

حضور نمایندگان مجلس در کنفرانس جهانی تغییرات اقلیمی سازمان ملل

عضو هیات رییسه فراکسیون محیط زیست مجلس از سفر خود به آلمان برای حضور در کنفرانس جهانی تغییرات اقلیمی سازمان ملل خبر داد.

به گزارش ایانا از خانه ملت، فریده اولادقباد، با یادآوری سفر خود به آلمان به‌منظور حضور در کنفرانس جهانی تغییرات اقلیمی سازمان ملل در شهر بن آلمان، گفت:کنفرانس جهانی اقلیمی امسال ( COP23 ) از روز ( 15تا 26 آبان ماه ) ادامه داشته و در این نشست نمایندگانی از سراسر جهان در رابطه با تغییرات اقلیمی به بحث و گفت و گو می پردازند و بنده نیز دیروز به عنوان عضو فراکسیون محیط زیست مجلس در این کنفرانس حضور یافتم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه نشست نمایندگان پارلمانی دیروز در دانشگاه بن آلمان برگزار شد، افزود: در این نشست نمایندگانی از سراسر جهان در رابطه با تغییرات اقلیمی با توجه به نگرانی روزافزون درباره افزایش درجه حرارت به بالاترین حد خود طی سال گذشته و آسیب شدید به بخش بزرگی از جهان به سبب تاثیرات گرمایشی جهانی به شکل رویدادهای شدید آب و هوایی مانند سیل، خشکسالی و طوفان بحث و گفت کرند و این نقطه عطفی در حفاظت از اقلیم بوده و تمامی دولت های جهان اهداف ملی برای مبارزه با تاثیرات آب و هوایی را تعریف کرده تا بتوانند نقشه راه مشخصی را برای استفاده از انرژی های تجدید پذیر داشته باشند.

اولادقباد ادامه داد: در نشست صبح موضوعاتی مانند اقتصاد با تولید کمتر کربن و نقش قانونگذران و همچنین در نشست عصر نیز موضوعاتی مانند اثر تغییرات اقلیمی و بررسی چالش های پیش رو مورد بررسی قرار گرفت.

وی با یادآوری اینکه انتشار گازهای گلخانه‌ای جهانی در سال های اخیر به عنوان یک سیگنال دلسرد کننده ادامه پیدا نکرد و به منظور پیشرفت بیشتر در این مسیر باید به انرژی های آینده متحد شد، افزود: علاوه بر این کشورهای توسعه یافته باید خود را با اهداف کلی کاهش میزان انتشار در اقتصاد کلان متناسب کنند و کشورهای در حال توسعه نیز باید تلاش های کاهشی خود را ادامه دهند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، گفت: در این نشست پارلمانی در مورد ایجاد زمینه مناسب برای تغییرات ساختاری در جهت غلبه بر سوخت های فسیلی آلاینده محیط زیست، توجه کافی به صنعت، کشاورزی، بخش های حمل و نقل و گرمایشی و سرمایشی بحث و گو شد.

اولادقباد افزود: انرژی های تجدیدپذیر ارزان تر از منابع دیگر بوده و می طلبد از نظر اقتصادی به استفاده از انرژی های مخرب زیستی محیطی پایان داده شود از سویی گسترش انرژی تجدیدپذیر در سراسر جهان در جهت ایجاد شغل و مبارزه با فقر بسیار موثر است و باید تمامی کشورهای جهان را به این سمت و سو ترغیب کرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس دهم، بیان کرد: در این نشست یکی از نماینده ها مطرح کرد که مناطق ساحلی تحت تاثیر تغییرات آب و هوایی قرار گرفته و بالا آمدن آب بر زیرساخت های کشورشان تاثیر گذاشته و همچنین نماینده فیجی هم که ریاست ( COP23 ) را بر عهده گرفته مشکلات تمامی کشورهایی که در جزایر اقیانوسیه را دارند اولویت بندی و بر این باور بود تمامی مسئولان به ویژه نمایندگان پارلمانی که در کنفرانس جهانی تغییرات اقلیمی حضور دارند باید با قانونگذاری مناسب نقش موثری در مسیر مقابله با تغییرات آب و هوایی داشته باشند و تلاش کنند اهدف تاب آوری و سازگاری افرادی که در چنین شرایطی زندگی می کنند را با قوانینی حمایتی فراهم کنند.

وی یادآور شد: اقدامات موثر تمامی کشورها منجر به نجات کره زمین و بهبود زندگی تمامی ملت هایی است که در مناطق تحت تاثیر تغییرات آب و هوایی زندگی می کنند.

اولادقباد اضافه کرد: نماینده آلمان نیز معتقد بود که در این کشور در گذشته 40 درصد انرژی های تجدیدپذیر در حال استفاده بود اما در حال حاضر در تلاش برای استفاده 80 درصدی هستند.

نایب رییس مجمع نمایندگان استان تهران افزود: در این نشست بر لزوم مبارزه با استفاده از انرژی های فسیلی که انتشار گازهای گلخانه ای را به دنبال دارد تاکید شد.

نماینده مردم تهران در مجلس دهم، بیان کرد: متاسفانه انتشار گازهای گلخانه‌ای باعث گرم شدن کره زمین شده و این گرم شدن باید کنترل شود بنابراین باید استفاده از سوخت های سفیلی کاهش و به سمت استفاده از انرژی های تجدیدپذیر که کمترین تاثیر مخرب را در محیط زیست دارند حرکت کرد؛ در این رابطه روند رو به رشد مصرف انرژی در جهان و وابستگی کشورهای کنونی به انرژی و منابع فسیلی از یک طرف و هویت پاسخگویی به تغییرات اقلیمی ناشی از مصرف سوخت های فسیلی باعث شده تا توسعه فناوری های کم کربن بیش از پیش مورد توجه محافل بین الملی قرار گیرد.

عضو هیات رییسه فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در این نشست بنده مطرح کردم که چه نوع برنامه و راهکارهای هایی را باید مد نظر داشت تا بتوان میزان تاب آوری را افزایش و در قالب اقدامات ظرفیت سازی، انتقال تکنولوژی و حمایت مالی از کشورهای کمتر توسعه انجام داد تا بتوانند اقدامات کاهش و تثبیت آسیب های تغییرات آب و هوایی را انجام دهند.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید