Iranian Agriculture News Agency

ProVeg اعلام کرد:

نقش دامداری در مذاکرات آب و هوایی (COP23) مطرح می شود

سازمان اطلاع رسانی بین المللی غذا اعلام کرد درباره نقش دامداری در COP23، در آخرین دور مذاکرات آب و هوایی پیرو توافقنامه پاریس، که قرار است از 6 تا 17 نوامبر 2017 در بون آلمان برگزار شود، بحث خواهد شد.

نقش دامداری در مذاکرات آب و هوایی (COP23) مطرح می شود

سازمان اطلاع رسانی بین المللی غذا اعلام کرد درباره نقش دامداری در COP23 ، در آخرین دور مذاکرات آب و هوایی پیرو توافقنامه پاریس، که قرار است از 6 تا 17 نوامبر 2017 در بون آلمان برگزار شود، بحث خواهد شد.

به گزارش ایانا از سایت "افریکن فارمینگ اند فود پراسسینگ"، قرار است نهاد بین المللی پرو وگ ( ProVeg )، با سیاستگزاران و نمایندگان کشورهای عضو اتحادیه اروپا دیدار و تاثیر بخش دام در تغییرات اقلیمی جهانی را برجسته کند. همچنین انتظار می رود این نهاد میزبانی رویداد جنبی COP23 را برعهده داشته باشد تا مناظرات بیشتری را برگزار کند.

طبق گفته ProVeg ، به رغم این که بخش دامداری یکی از علل اصلی تغییرات آب و هوایی و مسئولیت انتشار گازهای گلخانه ای بیشتر از بخش حمل و نقل در جهان است، اما در دستور کارکنفرانس های پیشین سازمان ملل متحد تغییرات اقلیمی به آن توجهی نشده است و این اولین بار است که این سازمان بین المللی بر این مسئله حیاتی تمرکز خواهد کرد و هدف از آن ارائه یک سری راه حل ها است.

جیمی پیرسون، مدیر ProVeg در انگلستان ( ProVeg UK ) می گوید:" تمرکز دقیق بر روی انرژی و حمل و نقل، به عنوان بخش اصلی و گمشده پازل توسط سیاستگزاران کنار گذاشته شده است. اکنون زمان آن رسیده است که خودروها و حیوانات را در دستور کار آب و هوایی قرار دهیم. در غیر اینصورت صنعت دامداری ، سیاره ما را نابود خواهد کرد."

بر اساس گزارش فائو، دامداری مسئول حدود 14.5 درصد از کل گازهای گلخانه ای جهان و بیش از مجموع حمل و نقل در سراسر جهان است. به طوری که باعث شده تا در تغییرات اقلیمی نقش مهمی داشته باشد. علاوه بر این، از دلایل اصلی فاجعه های زیست محیطی از قبیل جنگل زدایی و از دست رفتن تنوع زیستی و مصرف آب شیرین و آلودگی است.

این نهاد بین المللی اشاره کرد که اگر مصرف گوشت همچنان رو به افزایش باشد، انتشار گازهای گلخانه ای مربوط به این بخش به تنهایی تا سال 2050 به میزان 80 درصد افزایش خواهد یافت و پیامدهای ناگواری برای این سیاره رقم می خورد.

بنابراین، توجه به بخش دامداری (پرورش حیوانات) برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی و همچنین تمرکز بر کاهش انتشار گازهای گلخانه ای ضروری است.

این امر اخیرا در یک مطالعه جدید توسط دانشگاه لوما لیندا در ایالات متحده نشان داده شده است به طوری که اگر مردم ایالات متحده در رژیم غذایی شان تغییری بدهند و از گوشت به سمت لوبیا روی بیاورند، تا سال 2020 به 74 درصد از هدف انتشار گازهای گلخانه ای خود دست می یابد.

پیرسون اضافه کرد، "می دانیم که چگونه دامداری می تواند عامل بروز این رویداد ها باشد و ما درباره حقایق، علم و راه حل ها آگاهی داریم و اما آنچه تا به حال انجام نداده ایم، نبود اراده سیاسی برای تبدیل شدن به استراتژی قانونی بوده است. "

این در حالی است که به گفته این نهاد بین المللی، قرار است نمایندگان ProVeg تقاضایی با بیش از 55،000 امضا را به Jochen Flasbarth ، وزیر محیط زیست آلمان ارائه دهند، و از دولت آلمان بخواهند تا دامداری را به عنوان اولویت در بحث های آب و هوایی خود قرار دهد.

همچنین قرار است با همکاری موسسه Green Course ، ProVeg رویداد جنبی همراه با پنل تخصصی در مورد فرصت های موجود در بخش دام، برای جلوگیری از انتشار گازهای گلخانه ای همراه با خط مشی توافقنامه پاریس برگزار کند.

http://www.africanfarming.net/crops/agriculture/proveg-to-discuss-animal-agriculture-at-cop23-climate-talks

ترجمه: فرحناز سپهری

پی نوشت:

1- ProVeg یک سازمان اطلاع رسانی بین المللی غذا است که در پنج کشور مختلف - آلمان، هلند، لهستان، اسپانیا و بریتانیا فعالیت می کند. ProVeg با دولت ها، شرکت های خصوصی، نهادهای دولتی، متخصصان پزشکی و مردم همکاری می کند تا به جامعه و اقتصاد پایدار برای انسان ها، حیوانات و سیاره کمک کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید