Iranian Agriculture News Agency

در نشست تخصصی بازتاب آبیاری نوبتی در اراضی شالیزاری گیلان در مؤسسه تحقیقات برنج کشور اعلام شد:

نظرسنجی از کشاورزان در زمینه مدیریت آبیاری نوبتی در اراضی شالیزار

در نشست تخصصی بازتاب آبیاری نوبتی در اراضی شالیزاری در مناطق مختلف استان گیلان نظرسنجی از کارشناسان و کشاورزان در زمینه مدیریت آبیاری نوبتی در اراضی شالیزار را که قرار است در سه منطقه سنگر، کوچصفهان و خشکبیجار توسط کشاورزان و کارشناسان صورت گیرد، مورد بررسی قرار گرفت.

نظرسنجی از کشاورزان در زمینه مدیریت آبیاری نوبتی در اراضی شالیزار

نشست تخصصی بازتاب آبیاری نوبتی در اراضی شالیزاری در مناطق مختلف استان گیلان بر اساس نظرسنجی از کشاورزان و کارشناسان به میزبانی مؤسسه تحقیقات برنج کشور در سالن اندیشه این مؤسسه برگزار شد.

به گزارش ایانا از مؤسسه تحقیقات برنج کشور، در این نشست کارشناسی که کارشناسان و مدیران اجرایی در حوزه آب از سازمان جهاد کشاورزی، سازمان هواشناسی، آب منطقه ای، مؤسسات و مراکز تحقیقاتی حضور داشتند، دکتر عبادی معاون مؤسسه به اهمیت یکسان سازی آمارها در خصوص آب مصرفی شالیزار اشاره کرد.

براساس این گزارش، مطلق مسئول کنترل و پایداری سد سپیدرود گزارشی از تاریخچه احداث سد سپیدرود، اطلاعات فنی در خصوص مقدار آب ورودی و خروجی هر ساله سد ارائه کرد.

اکبرزاده مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی و مهندس زارع مدیر آب و خاک این سازمان نیز در این نشست با ارائه آمار مقدار تولید شالیزار و باغات و مقدار مصرف آب در کشاورزی استان در خصوص اجرای آبیاری نوبتی توضیحاتی ارائه داد.

در ادامه حسن زاده مدیر شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری و زهکشی در خصوص لزوم تعمیر و بازسازی تجهیزات شبکه آبیاری و اهمیت آن مطالبی را ارائه کرد.

همچنین یزدانی عضو هیئت علمی مؤسسه نیز در خصوص تحقیقات انجام شده در حوزه آب و آبیاری تناوبی مطالبی بیان کرد.

در پایان نشست تخصصی بازتاب آبیاری نوبتی در اراضی شالیزاری در مناطق مختلف استان گیلان محمدی نژاد پرسشنامه نظرسنجی از کارشناسان و کشاورزان در خصوص مدیریت آبیاری نوبتی در اراضی شالیزار را که قرار است در سه منطقه سنگر، کوچصفهان و خشکبیجار توسط کشاورزان و کارشناسان تکمیل شود ارائه داد و نقطه نظرات حاضران در جلسه را برای پربارتر شدن آن خواستار شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید