Iranian Agriculture News Agency

با حضور وزیر ورزش و جوانان برگزار شد

آغاز بافت قالی مسافر جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

مراسم نمادین آغاز بافت قالی مسافر جام جهانی 2018 روسیه با حضور وزیر ورزش و جوانان برگزار شد.

آغاز بافت قالی مسافر جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

مراسم نمادین آغاز بافت قالی مسافر جام جهانی 2018 روسیه با حضور وزیر ورزش و جوانان برگزار شد.

به گزارش ایانا از وزارت ورزش و جوانان، مراسم نمادین بافت قالی ایرانی که قرار است مسافر جام جهانی روسیه باشد با حضور سلطانی فر، معصومه آقاپورعلیشاهی نماینده مردم شبستر و عضو کمیسون اقتصادی مجلس و سیده فاطمه حسینی نماینده مردم تهران در مجلس، احمدی معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش و مازیار ناظمی رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال و زمان آبادی رئیس کمیته فرهنگی فدراسیون در دفتر وزیر ورزش و جوانان برگزار شد.

در این مراسم پس از ارائه توضیحاتی از سوی حسین کاظمی حامد، بافنده و طراح فرش های جام جهانی فوتبال، وزیر ورزش و جوانان نخستین گره را بر تار و پود این قالی زد و دیگر حاضرین نیز با گره ای در بافت این فرش نفیس شریک شدند.

سلطانی فر در این مراسم ابراز امیدواری کرد تا تیم ملی فوتبال کشور با اقتدار برای کسب نتیجه ای بهتر از دوره پیش درجام جهانی حاضر شود.

وزیر ورزش و جوانان گفت: ترویج نماد هنری ایران در عرصه جام جهانی، تبلیغ موثر و شایسته تمدن و هویت ایرانی - اسلامی است. فرش سفیر فرهنگی است که در میدان بزرگ جام جهانی همراه با تیم ملی ایران به نمایش در می آید.

قرار است 4 تخته از این قالیچه برای تقدیم به فیفا، فدراسیون فوتبال روسیه، فدراسیون فوتبال کشورمان و آستان قدس رضوی بافته شود.

به گفته حسین کاظمی، این فرش می تواند علاوه بر ارسال پیام صلح و دوستی حامل پیام فرهنگی و هنری از جانب ایران به جهانیان باشد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید