Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان امور اراضی کشور در اردبیل خبر داد؛

واگذاری اراضی به عشایر با سرعت در حال انجام است

رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: واگذاری اراضی به عشایر با سرعت و دقت هرچه بیشتر صورت می گیرد ملاک واگذاری، قانون واگذاری امور اراضی است.

واگذاری اراضی به عشایر با سرعت در حال انجام است

رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: واگذاری اراضی به عشایر با سرعت و دقت هرچه بیشتر صورت می گیرد ملاک واگذاری، قانون واگذاری امور اراضی است.

به گزارش خبرنگار ایانا در اردبیل، علیرضا اورنگی در جلسه تشریح روند اجرایی نظام های بهره برداری اراضی پایاب سد خداآفرین با حضور سجادی، مجری شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی آب های مرزی کشور، فهیمی، معاون عمرانی استانداری اردبیل و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، گفت: واگذاری اراضی پایاب سد خداآفرین به بهره برداران باید در کمترین زمان ممکن و با بیشترین میزان دقت صورت بگیرد؛ زیرا هرگونه سهل انگاری و تاخیر در این واگذاری به اقتصاد استان و کشور ضررهای جبران ناپذیری را وارد می کند .

رئیس سازمان امور اراضی کشور ادامه داد: اگرواگذاری اراضی به عشایری که پروانه چرا دارند به صورت انفرادی و تک به تک صورت بگیرد؛ مسلما ً این امر زمانبر است، ولی اگر عشایر در یک مجموعه کوچک با هم اتحاد و یکپارچی داشته باشند و تشکیل یک تشکل را بدهند مسلما ً روند واگذاری اراضی نیز به عشایر با سرعت بیشتری صورت خواهد گرفت.

وی عنوان کرد: اگر عشایر با هم اتحاد و انسجام داشته باشند و تشکلی را با زمین زراعی 200 و یا 300 و یا 100 هکتاری به ثبت برسانند، مدیریت امور اراضی استان نیز واگذاری این اراضی را به تشکل ها آغاز خواهند کرد و هرعشایری با توجه به سهمی که در واگذاری مشخص خواهد شد ازاین تشکل بهره اقتصادی خواهد برد. هدفی که سازمان امور اراضی در اراضی پایاب سد خداآفرین دنبال می کند این است که هرچه سریعتر زمین های واگذاری شده به زیر کشت بروند و با ایجاد اشتغال شاهد افزایش چشمگیر تولید محصولات کشاورزی در منطقه باشیم .

وی اظهار کرد: تمام انتظار ما از مسئولان این است که در این زمینه مشارکت و همکاری‌ها همه‌جانبه‌ای با ما داشته باشند تا بتوانیم با همکاری و مشارکت همدیگر به تمامی اهداف خود دست یابیم. هدف از واگذاری اراضی به عشایر، دستیابی به توسعه پایدار و مطمئن است و امیدواریم که با سعی اهتمام مسئولان محلی و کشاورزان منطقه روز بروز شاهد رشد و شکوفایی بخش کشاورزی در این نقطه زر خیر مغان باشیم

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید