Iranian Agriculture News Agency

مجمع جهانی اقتصاد اعلام کرد

انتظار ۲۱۷ ساله زن ها برای دریافت حقوق مردها


جدیدترین بررسی مجمع جهانی اقتصاد از گسترده ترین شکاف جنسیتی در یک دهه گذشته خبر داد و نوشت؛ زن‌ها باید ۲۱۷ سال صبر کنند تا به اندازه مردها حقوق بگیرند و حضور و معرفی در محیط کار همانند و به مساوات مردها داشته باشند.

به گزارش رتبه آنلاین، نتایج یک تحقیق نشان داد زن ها باید ۲۱۷ سال صبر کنند تا به اندازه مردها حقوق بگیرند و حضور و معرفی در محیط کار همانند و به مساوات مردها داشته باشند. این تحقیق گسترده ترین شکاف در تقریبا یک دهه گذشته است.

مجمع جهانی اقتصاد اعلام کرد زن ها تنها اندکی بیش از نصف حقوق مردها را می گیرند، در محیط کار موفقیت کسب می کنند و شکاف اقتصادی میان جنسیت ها ۵۸ درصد است.

سعدی زاهیدی، رئیس بخش آموزش، جنسیت و کار مجمع جهانی اقتصاد گفت: «در سال ۲۰۱۷ شاهد پیشرفت در تساوی جنسیتی و تغییر آن نخواهیم بود.»

امسال دومین سالی است که این نهاد سوئیسی وخیم تر شدن نابرابری اقتصادی را اعلام می کند. این شاخص با ارزیابی میزان مشارکت زنان و مردان در نیروی کار، درآمدهایشان و موفقیت ها در محیط شغلی سنجیده می شود.

مجمع جهانی اقتصاد، سال گذشته اعلام کرده بود که زنان برای رسیدن به تساوی اقتصادی باید ۱۷۰ سال صبر کنند.این مجمع جهانی اعلام کرد هیچ کشوری این شکاف را پر نکرده است.

در مجموع، ایسلند، نروژ، فنلاند، روآندا و سوئد بیشترین امتیاز را در میان ۱۴۴ کشور مورد بررسی داشتند. این پیشرفت در ۴ حوزه بررسی شده است: آموزش، سلامت و نجات از مرگ، فرصت های اقتصادی و قدرت های سیاسی.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید