Iranian Agriculture News Agency

طی حکمی از سوی دکتر زند؛

رئیس جدید مؤسسه تحقیقات بین المللی تاسماهیان دریای خزر منصوب شد

دکتر مریم فلاحی کپورچالی از محققان برجسته شیلات است که در سال 84 به عنوان یکی ازپنج زن فرهیخته استان گیلان شناخته شد. وی با ۲۳ سال سابقه کار تحقیقاتی دارای مرتبه استادیار پژوهشی است و تاکنون تحقیقات بسیاری را به ثمر رسانده است.

رئیس جدید مؤسسه تحقیقات بین المللی تاسماهیان دریای خزر منصوب شد

طی حکمی از سوی دکتر اسکندر زند معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی دکتر مریم فلاحی کپورچالی به عنوان رئیس جدید مؤسسه تحقیقات بین المللی تاسماهیان دریای خزر منصوب شد.

به گزارش ایانا، مراسم معارفه رئیس جدید مؤسسه تحقیقات بین المللی تاسماهیان دریای خزر و تودیع دکتر محمدعلی یزدانی ساداتی با حضور دکتر محمود بهمنی مدیر کل دفتر برنامه بودجه و آمار سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، دکتر محمد پورکاظمی رئیس مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور و جمعی از مدیران استانی در سالن اجتماعات مؤسسه تحقیقات بین المللی تاسماهیان دریای خزر برگزار شد.

گفتنی است دکتر مریم فلاحی کپورچالی از محققان برجسته شیلات است که در سال 84 به عنوان یکی ازپنج زن فرهیخته استان گیلان شناخته شد. وی با ۲۳ سال سابقه کار تحقیقاتی دارای مرتبه استادیار پژوهشی است و تاکنون تحقیقات بسیاری را به ثمر رسانده است.

وی دارای مدرک دکترای بیولوژی دریا از دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات تهران است و تاکنون تحقیقات کاربردی زیادی از جمله کشت و پرورش جلبک و بررسی جنبه های اقتصادی آن، تهیه اطلس پلانگتون های تالاب انزلی، بررسی جامع تالاب انزلی، بررسی جامع شیلاتی رودخانه سفید رود، بررسی جامع سد ارس، بررسی پراکنش زئوپلانکتون های تالاب انزلی، بررسی تنوع زیستی فیتوپلانکتون های حوزه ایرانی خلیج فارس و ... انجام داده است .

این بانوی محقق نخستین سایت جلبکی مادر در ایران را احداث کرد و تاکنون چندین بار حائز رتبه های برتر پژوهشی از کنفرانس ها و همایش های علمی شده است.

فلاحی کپورچالی در کارنامه خود سابقه تدریس از سال 73 و همکاری با مجامع، شوراها، کمیسیون ها و کمیته های علمی و پژوهشی داخلی و خارجی را دارد و تاکنون هشت عنوان کتاب از این بانوی محقق به چاپ رسیده است و چندین بار نیز به عنوان کارمند نمونه ملی، پژوهشگر نمونه وزارت جهاد کشاورزی و مرکز تحقیقات شیلات گیلان، پژوهشگر نمونه مرکز تحقیقات گیلان و ... برگزیده شده است.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید