Iranian Agriculture News Agency

هانیه توسلی؛ از همدردی و تعجب تا تسویه حساب سیاسی

واکنش‌ها به سوگواری برای مرگ یک گربه!

پست اینستاگرامی هانیه توسلی، بازیگر سرشناس ایرانی درباره مرگ گربه‌اش در شبکه‌های اجتماعی واکنش‌های بسیاری برانگیخته و حتی در بعضی اظهارنظرها کار به تسویه حساب سیاسی هم کشیده است.

واکنش‌ها به سوگواری برای مرگ یک گربه!


فرارو- پست اینستاگرامی هانیه توسلی، بازیگر سرشناس ایرانی درباره مرگ گربه‌اش در شبکه‌های اجتماعی واکنش‌های بسیاری برانگیخته و حتی در بعضی اظهارنظرها کار به تسویه حساب سیاسی هم کشیده است.
روز دوشنبه همین هفته، هانیه توسلی در صفحه شخصی اینستاگرام خود که ۷۲۰ هزار دنبال کننده دارد، عکسی از گربه خود گذاشت و احساسش را از مرگ این حیوان خانگی بیان کرد.
ظاهرا تعداد زیاد کامنت‌های توهین‌آمیز در زیر این پست باعث شده که هانیه توسلی از خیر نظرات کاربران بگذرد و بخش نظرات این پست را حذف کند.
واکنش‌ها به سوگواری برای مرگ یک گربه!
فقط در توییتر فارسی، در بیست و چهارساعت گذشته حدود ۴ هزار و ششصد بار درباره این موضوع صحبت شده است.
جام‌جم آنلاین، روزنامه وابسته به صدا و سیما، پست هانیه توسلی را یک "واکنش عجیب" توصیف کرد.
گروهی هم او را به نادیده گرفتن مشکلات روز جامعه متهم کردند. مثلا یک کاربر به حادثه آتش‌سوزی اخیر در پالایشگاه تهران اشاره کرده و نوشته: "مطمئنم همتون خبرمردن گربه هانیه توسلی رو شنیدین اما همین هفته ۷ جوان ایلامی در پالایشگاه نفت تهران،زنده زنده سوختند!"

برخی هم هانیه توسلی را به "غربزدگی" متهم کردند.

در این میان گروهی هم به موضوع حمایت خانم توسلی از حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران در انتخابات ریاست جمهوری اشاره کردند و از این فرصت برای تسویه حساب سیاسی استفاده کردند:
مثلا یک کاربر در توییتر نوشت: "من به شخصه ضمن تسلیت به خانم #هانیه_توسلی بهش توصیه می کنم با #تکرار گربه برگرد، با امید زنده باشه و آرزوی مرگ نکنه"

نادر فتوره‌چی، فعال رسانه‌ای هم از کسانی بود که پست خانم توسلی را مورد انتقاد قرار داد؛ مجموعه توییت‌های او در این باره با واکنش‌های زیادی رو به رو شد.
فتوره چی در توییتر نوشت: "در همه جاى دنیا «احزاب»،«روشنفکران» و متفکران «گروه مرجع» جامعه هستند، در ایران «مامان گربه ها» و «خاله گیلاسها»! #عصر_انحطاط #اُزگل_سالارى"

اما در مقابل این موج انتقادها و تمسخر، بسیاری با کامنت‌ها و نظرات خود با هانیه توسلی همدردی کردند.
بعضی‌ مسئله "قضاوت کردن دیگران و حمله کردن به حریم شخصی افراد" را مطرح کردند و گفتند که این حق طبیعی هر کسی است که در صفحه شخصی خودش از احساساتش بنویسد بدون اینکه مورد قضاوت و توهین قرار بگیرد.
بعضی هم به این واقعیت اشاره کردند که برای اغلب کسانی که سگ یا گربه دارند، حیوان خانگی یک عضو خانواده است و از دست دادن آن غم بزرگی است و طبیعی است که خانم توسلی هم از مرگ گربه خود چنین غمگین شده باشد.
مثلا یک کاربر نوشت: "اگر تجربه و پست اینستاگرامی هانیه توسلی به نظرتون خنده‌دار یا مسخره‌اس مشخصه که تا به حال هیچ وقت پت نداشتین و دلبسته هیچ موجودی نبودین."

ماهور در صفحه فیسبوک خود نوشته: "از دست دادن عزیز تلخ و سخت است، کسانی که حیوان خانگی شان را از دست می‌دهند درد زیادی را متحمل می‌شوند، دردی درست مثل از دست دادن فرزند و این درد را تنها و تنها کسانی می‌دانند که حیوانی را از دست داده‌اند حتی آن هایی که حیوان دارند و هنوز از دستشان نرفته نمی‌دانند و نمی‌فهمند چه برسد به کسانی که حیوان ندارند و ما حیوان دوستان را دیوانه می‌دانند."
یک روزنامه‌نگار ایرانی هم در توییتر خود نوشته: "می‌دونید چرا امثال هانیه توسلی گربه‌ها را به برخی از آدم‌ها ترجیح می‌دن؟ چون حیوانات وقتی بفهمند که غمگینی، مسخره و قضاوتت نمی‌کنند."

در گذشته هم بارها به بهانه های مختلف مثلا ماجرای کشتن سگ‌های ولگرد، شاهد رویارویی طرفداران و مخالفان حیوانات خانگی در شبکه‌های اجتماعی بودیم.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید