Iranian Agriculture News Agency

در نروژ

دستگاهی برای شناسایی بیماری آبزیان ساخته شد

به زودی همراه با فناوری می توان رفاه ماهیان را بهبود و بیماری را در میان آبزیان کاهش داد.

دستگاهی برای شناسایی بیماری آبزیان ساخته شد

این دستگاهی است به نام ایفارم (ifarm) که امکان نظارت و شناسایی بیماری آبزیان را فراهم می کند

به زودی همراه با فناوری می توان رفاه ماهیان را بهبود و بیماری را در میان آبزیان کاهش داد.

به گزارش ایانا از سایت "ورلد فیشینگ"، درخواست Cermaq (1)، برای ده مجوز برای پیاده سازی iFarm ، که به صورت جداگانه برای هر ماهی از طریق شناسایی عکس نظارت می کند، از طریق اداره شیلات و تحت مجوز توسعه نروژ(2) انجام شده است.

Knut Ellekjær ، مدیرعامل Cermaq نروژ، گفت: " IFarm ، با سطح جدیدی از نظارت ، به طور موثر بیماری شپش دریایی را کاهش می دهد و ما را قادر می سازد تا رفاه ماهیان را به سطح بهتری هدایت کنیم ."

در این دستگاه با فناوری تشخیص عکس، نظارت بر عواملی مانند رشد شپش های دریایی، بیماری و ضایعات که بر سلامت و رفاه ماهیان تاثیر گذار است ، امکان پذیر می شود.

علاوه بر این، امکان جداسازی ماهیانی که نیاز به درمان دارند، را فرهم می کند. به گفته Cermaq با این کار، میزان بیماری به طور چشمگیری کاهش خواهد یافت.

هارالد تکل، مدیر تحقیقات فناوری و مدیر پروژه iFarm ، گفت: "چالش های بیولوژیکی برای موفقیت کشاورزی به شیوه ای پایدار دارای اهمیت هستند. iFarm براساس صلاحیت زیست شناختی و همبستگی با بخش کشاورزی و مواد غذایی ، ساخته شده است."

سنسور iFarm توسط BioSort (در زمینه آبزیان فعالیت دارد و در نروژ واقع است) توسعه داده شد، Geir Stang Hauge ، مدیر عامل شرکت اظهار داشت: " این تکنولوژی را می توان در پرورش ماهی در قفس و همچنین سیستم های بسته استفاده کرد."

ترجمه: فرحناز سپهری

پی نوشت:

1- Cermaq ، یکی از شرکت های برجسته در زمینه تولید ماهی سالمون و قزل آلا است که در نروژ، کانادا و شیلی فعالیت می کند.

2- Norwegian development license

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید