Iranian Agriculture News Agency

پرداخت وام ازدواج در دولت یازدهم ۳.۵ برابر شد

وزیر ورزش و جوانان گفت: در دولت یازدهم حجم پرداخت وام ازدواج جوانان ۳.۵ برابر رشد کرد.


وزیر ورزش و جوانان گفت: در دولت یازدهم حجم پرداخت وام ازدواج جوانان ۳.۵ برابر رشد کرد.

به گزارش ایرنا، مسعود سلطانی فر شامگاه دوشنبه در آیین اختتامیه اجرای طرح ضربتی وام ازدواج که در بانک مرکزی برگزار شد، اظهار کرد: شبکه بانکی کشور در یک طرح بسیار موثر و به صورت ضربتی شرایطی فراهم کردند که زوج های زیادی در کشور زمینه تشکیل خانواده و ازدواج آن ها فراهم شود.
وزیر ورزش و جوانان یادآور شد: پارسال در جریان بررسی بودجه در دولت، رییس کل بانک مرکزی اصرار داشت که تعهد کاهش صف وام ازدواج به کمتر از ۵۰ هزار نفر برداشته شود، اما نظام بانکی به گونه ای برنامه ریزی می کند که این صف از بین برود.
وی افزود: اکنون ۱۳۰ هزار نفر در صف وام ازدواج هستند که اگر روند کار در بانک ها سرعت گیرد، این صف از بین می رود.
سلطانی فر با مرور کارنامه دولت یازدهم در زمینه وام ازدواج گفت: در سال اول دولت یازدهم ۲۹۰۰ میلیارد تومان وام ازدواج پرداخت شد که این رقم پارسال با سقف ۱۰ میلیون تومان به ۹ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان رسید که رشد ۳.۵ برابری را نشان می دهد.
سلطانی فر این رشد را نشانه اهتمام دولت یازدهم در امور جوانان دانست و گفت: اگر نظام بانکی بتواند تا پایان سال همه متقاضیان وام ازدواج را پاسخ دهد، شرایطی بوجود می آید که جمع بیشتری از جوانان تشکیل خانواده دهند.
وزیر ورزش اظهار داشت: با وجود آنکه گفته می شود بخش جوانان در دولت یازدهم بخاطر شرایط خاص مستقل اداره نشده و مغفول مانده و ورزش بر امور جوانان سیطره یافته، آمار پرداخت تسهیلات ازدواج در دولت یازدهم بیانگر رد این ادعاست.
وی افزود: امروز بیش از ۲ هزار سازمان مردم نهاد داریم که در آغاز دولت یازدهم کمتر از ۱۰۰ مورد بود و برنامه ریزی ما بر این است که این تعداد تا پایان دولت دوازدهم به ۵ هزار سمن برساند.
وی افزود: در ابتدای دولت یازدهم، خانه جوان فعالی در هیچ استان و شهرستانی نداشتیم و هر خانه جوانی که دولت آقای خاتمی ایجاد شده ود، در دولت های نهم و دهم تعطیل شده بود، اما اکنون تعداد این خانه ها به ۵۰ مورد رسیده است تا به فضایی برای رشد و توسعه و حل مشکلات جوانان تبدیل شود.
سلطانی فر اظهار کرد: یکی دیگر از اقدام های وزارت ورزش و جوانان برای تحکیم بنیان های زندگی جوانان، استفاده از توان بخش خصوصی در عرصه روانشناسی بود که دفاتر مشاوره و ازدواج را گسترش دادیم و از تعداد ۲۰ دفتر در سال ۹۲ به بیش از ۲۵۰ دفتر در سراسر کشور رساندیم.
آیین اختتامیه طرح ضربتی وام ازدواج شامگاه دوشنبه با حضور مسعود پزشکیان نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی، ولی اله سیف رئیس کل بانک مرکزی، شهیندخت مولاوردی مشاور رییس جمهوری و مدیران عامل بانک های کشور در بانک مرکزی در حال برگزاری است.
طرح ضربتی وام ازدواج با مشارکت ۱۰ بانک و یک صندوق قرض الحسنه از ابتدای مرداد تا ۱۵ مهر اجرا شد و ۵۲۰ هزار نفر از جوانان توانستند وام ازدواج دریافت کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید