Iranian Agriculture News Agency

ارزان ترین بطری های آب آشامیدنی در جهان

ارزان ترین بطری های آب آشامیدنی در جهان

آب یکی از ارزنده‌ترین و مهمترین نوشیدنی‌ها در دنیا است و در اغلب کشورهای دنیا استفاده از بطری‌های آب‌ آشامیدنی رواج زیادی دارد.

به گزارش رتبه آنلاین، ایران یکی از کشورهایی است که قیمت بطری‌های آب آشامیدنی در آن بسیار پایین است. طبق رده‌بندی انجام شده که بر مبنای قیمت هر بطری یک لیتری آب در سال ۲۰۱۶ میلادی است، در میان ۱۸۱ کشور دنیا ایران جایگاه ۱۷۵ را به خود اختصاص داده است. این فهرست بر مبنای قیمت هر بطری یک لیتری آب و بر مبنای کاهش قیمت تهیه شده است .

قیمت هر بطری آب در ایران تقریبا مشابه ترکمنستان، اندونزی ، تونس و هند است و کشورهای الجزایر و بنگلادش و نپال و بوتان رتبه‌های ۱۷۸ تا ۱۸۱ را به خود اختصاص داده اند.

کمترین قیمت در کدام کشور است؟

در کشور بوتان برای خرید یک بطری یک لیتری آب آشامیدنی باید ۰.۳۱ دلار امریکا پرداخت کرد. این در حالیست که متوسط قیمت هر بطری آب در نپال برابر با ۰.۳۴ دلار و در بنگلادش برابر با ۰.۳۴ دلار است.

هر بطری یک لیتری آب در کشورهای پاکستان و سوریه به ترتیب برابر با ۰.۴۴ دلار و ۰.۴۲ دلار امریکا است. متوسط قیمت هر بطری آب آشامیدنی در هند ۰.۳۶ دلار و در افغانستان برابر با ۰.۴۶ دلار است. در حالیکه مردم امارات برای خرید هر بطری آب ۰.۵۳ دلار می‌پردازند.

بیش ترین قیمت در کدام کشور است؟

در ابتدای این فهرست کشور کوچک و سرسبز گرینلند قرار دارد که در قاره اروپا واقع شده است. مردم ساکن در این کشور برای خرید یک بطری یک لیتری آب باید ۴.۵۷ دلار بپردازند. کشور نروژ در این رده بندی جایگاه دوم را دارد و متوسط قیمت هر بطری یک لیتری آب در این کشور برابر با ۳.۴۲ دلار است. بعد از نروژ کشورهای باربادوس و جزایر کیمن قرار دارند. زیمیابوه در این رده بندی جایگاه پنجم را دارد و مردم برای خرید هر بطری آب۲.۶۲ دلار می پردازند.

متوسط قیمت هر بطری یک لیتری آب در کانادا برابر با ۱.۸۵ دلار، در امریکا برابر با ۱.۷۵ دلار، در ژاپن ۱.۴۱ دلار، در سوییس ۱.۱۹ دلار و در بحرین برابر با ۱.۰۶ دلار است. مردم روسیه برای خرید یک بطری یک لیتری آب آشامیدنی ۰.۸۸ دلار، مردم عراق ۰.۷۰ دلار و مردم مالزی ۰.۶۷ دلار می‌پردازند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید