Iranian Agriculture News Agency

در نشست هم اندیشی نمایندگان مراکز رشد کشاورزی عنوان شد:

تأسیس پارک های علم و فناوری کشاورزی

معاون وزیر جهادکشاورزی در نشست هم‌ اندیشی نمایندگان مراکز رشد سازمان تات گفت: راه اندازی مراکز رشد بروندادمحور از اولویت‌ های چهارساله برنامه اقتصاد مقاومتی سازمان به شمار می‌رود.

تأسیس پارک های علم و فناوری کشاورزی

معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در نشست هم اندیشی نمایندگان مراکز رشد سازمان گفت: راه اندازی مراکز رشد بروندادمحور از اولویت های چهارساله برنامه اقتصاد مقاومتی سازمان به شمار می رود.

به گزارش ایانا از سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، دکتر اسکندر زند معاون وزیر و رئیس سازمان تات امروز در نشست هم اندیشی نمایندگان مراکز رشد کشاورزی ارائه امکانات و مهیا نمودن شرایط استقرار شرکت های دانش بنیان از سوی سازمان را باهدف ایجاد بستر رشد واحدهای فناور توصیف کرد و در این زمینه از رؤسای مراکز رشد سازمان خواست تا نسبت به تعریف سازو کاری برای رتبه بندی مراکز رشد و احصای تعداد فناوری های تجاری شده شرکت های دانش بنیان زیر مجموعه خود اقدام کنند.

وی با اشاره به حمایت وزیر جهادکشاورزی در راه‌اندازی پارک های علم و فناوری کشاورزی، بر ضرورت معرفی توانمندی های شرکت های دانش بنیان مراکز رشد سازمان تأکید کرد.

معاون وزیر جهادکشاورزی با مروری بر برنامه های اقتصاد مقاومتی ابلاغی وزارت جهادکشاورزی در سازمان، راه اندازی و تقویت مراکز رشد را از مهم ترین برنامه های اقتصاد مقاومتی سازمان در چهارسال آینده نام برد.

وی با تأکید بر اینکه باید با عزم جدی در راستای تحقق اهداف کشاورزی دانش بنیان و افزایش سهم تحقیقات در رفع معضلات کشاورزی کشور گام برداشته شود، نقش شرکت های دانش بنیان را بسیار مهم و درخور توجه در عرصه کشاورزی یاد کرد.

زند با بیان اینکه سازمان به مراکز رشد نگاهی ویژه در جهت ارتباط با بخش خصوصی و اجرای پژوهش های خروجی محور دارد، به حمایت های سازمان در خصوص استقرار سخت افزاری شرکت های دانش بنیان در مراکز رشد اشاره کرد وویژگی‌های مورد انتظار سازمان از شرکت های دانش بنیان را در بروندادمحوری، رقابت پذیری، تجاری سازی و اثربخشی در بخش کشاورزی بر شمرد و تاکید کرد: مراکز رشد باید تا پایان فصل پاییز با تدوین برنامه درآمدزایی و چشم انداز چهارساله آینده خود، دورنمای روشنی از چگونگی اداره مرکز رشد به سازمان ارائه دهند .

وی با اشاره به ضرورت تدوین شیوه نامه اداره مراکز رشد، تدوین برنامه در آمدزایی، عرضه دستاورد شرکت های دانش بنیان در قالب برپایی نمایشگاه و انعکاس آن با بهره گیری از ظرفیت های مؤثر رسانه ای، راه اندازی سامانه ویژه مراکز رشد را خواستار شد .

در ادامه نشست هم اندیشی نمایندگان مراکز رشد کشاورزی، رؤسای مراکزرشد ضمن تشریک مساعی پیرامون موانع و چالش های پیش رو در اداره مراکز رشد با بهره گیری از رهنمودهای ریاست سازمان نسبت به موضوعاتی از قبیل جایگاه مراکز رشد و پارک های علمی فناوری در سازمان، تشکیلات مراکز رشد و کادر سازی، تعریف شاخص های رتبه بندی مراکز رشد و تخصیص بودجه های لازم به بحث و تبادل نظر پرداختند .

این نشست با برگزاری جلسه ویژه ای با ریاست دکتر ولدان مدیر کل امور فناوری در حضور خانم دکتر مجیب مشاور رئیس سازمان در طرح تأسیس پارک علم و فناوری کشاورزی و نمایندگان رؤسای مراکز رشد در محل دفتر امور فناوری سازمان ادامه یافت و موضوعات مطرح شده پیگیری شد .

گفتنی است در هم اندیشی نمایندگان مراکز رشد کشاورزی که به ریاست دکتر زند معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی و با حضور دکتر احمد زارع فیض آبادی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی، دکتر رسول زارع معاون پژوهش و فناوری، دکتر مجید ولدان مدیر کل دفتر امور فناوری، دکتر جهانفر دانشیان مدیر کل دفتر منابع انسانی و نوسازی اداری، دکتر محمود بهمنی مدیر کل دفتر برنامه بودجه و آمار، مدیران کل دفاتر ستادی سازمان و تعدادی از نمایندگان مراکز رشد کشاورزی امروز ( هشتم آبان ماه) در سالن اندیشه برگزار شد، ضمن ارائه پیشنهاد طرح تأسیس پارک های علم و فناوری کشاورزی در هیأت امنای سازمان، شاخص های استقرار شرکت های دانش بنیان از جمله رقابت پذیری، بروندادمحوری، تجاری سازی و اثربخشی در بخش کشاورزی مورد تأکید قرار گرفت .


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید