Iranian Agriculture News Agency

کشاورزان آمریکا آماده رقابت با غلات ارزان آمریکای لاتین می‌شوند

کشاورزان آمریکایی به هر وسیله ممکن هزینه‌های خود را کاهش می‌دهند تا با تولیدات ارزان‌تر آرژانتین و برزیل رقابت کنند.

کشاورزان آمریکا آماده رقابت با غلات ارزان آمریکای لاتین می‌شوند


کشاورزان آمریکایی به هر وسیله ممکن هزینه‌های خود را کاهش می‌دهند تا با تولیدات ارزان‌تر آرژانتین و برزیل رقابت کنند.

به گزارش رویترز، کشاورزان آمریکایی به هر وسیله ممکن هزینه‌های خود را کاهش می‌دهند تا با تولیدات ارزان‌تر آرژانتین و برزیل رقابت کنند. ۴ سال عرضه بیش از حد نیاز جهانی قیمت غلات را پایین آورده است، درآمدهای کشاورزی را کم کرده است و کالاهای گران‌تر را تحت فشارهای مالی قرار داده است.

در واکنش به این شرایط، کشاورزان آمریکایی، بذرهای ارزان‌تری خریداری کرده‌اند، هزینه کمتری را صرف کوددهی کرده‌اند و خرید تجهیزات خود را به تعویق انداخته‌اند تا از رکود خود جلوگیری کنند. اما پیش‌بینی‌ها از حجم برداشت بیشتر (افزایش عرضه) و بالا رفتن قیمت‌های انرژی نشان از این دارد که ۲۰۱۸ هم سال سخت دیگری برای کشاورزان خواهد بود.

امسال کشاورزان آمریکایی با افزایش قیمت کارگر، سوخت و الکتریسیته هم آسیب دیدند. این هزینه‌ها در کل ۱۴.۵ درصد از کل هزینه‌ها را دربر می‌گیرند و تا حد زیادی از کنترل کشاورز خارج هستند. هزینه‌های مربوط به بهره بانکی هم در شرایطی که بانک‌ها اعتبار محدودتری را به بخش کشاورزی ارائه می‌دهند بالاتر رفته است.

به نظر می‌رسد این شرایط کل هزینه‌ها را در سال ۲۰۱۷ بیش از ۱.۳ درصد افزایش داده‌ است که این اولین سال از ۲۰۱۴ به بعد است که کشاورزان نتوانسته‌اند هزینه کل را کاهش دهند.

طبق اعلام خدمات تحقیقاتی اداره کشاورزی آمریکا، بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ کشاورزان با صرفه‌جویی‌ای معادل ۴۰.۲۰ میلیارد دلار کل هزینه‌ها را به ۳۵۰.۴۹ میلیارد دلار کاهش داده بودند.

قراردادهای پیش‌خرید ذرت نسبت به میانگین ۲۰۱۴ در سال ۲۰۱۷ حدود ۱۲ درصد افت کرد درحالی‌که قیمت‌های دانه سویا ۱۷ درصد و گندم ۲۴ درصد سقوط کردند.

در این شرایط کشاورزان از طریق تکنولوژی بهتر بذر و مبارزه با آفات، به دنبال تولید محصول بیشتر هستند تا توانایی خود را برای رقابت با همتایانشان در آمریکای لاتین و سایر مناطق جهان بیشتر کنند. اما درحالی که آنها کمربندهای خود را برای این هدف محکم می‌کنند باید با طیف گسترده‌ای از متغییرهای گران‌تر دست‌وپنجه نرم کنند.

گونه‌های اصلاح شده و پربازده بذر، سال‌هاست که باعث تقویت تولیدات کشاورزی آمریکا شده است. اما این بذرها از سوی دیگر باعث شده است تا در بازارهای غلات جهان با عرضه بیش از حد گسترده‌ای روبرو شویم.

آمارها نشان می‌دهد هزینه‌کردها در کل برای کشاورزان آمریکایی بیشتر است. کشاورزان دانه سویا در کشورهای آمریکای لاتین حدود ۱۱۵ دلار در هر هکتار هزینه می‌کنند درحالی که در امریکا کشاورزان باید برای هر هکتار ۱۶۳ دلار هزینه کنند.

هزینه‌های کمتر به تولیدکنندگان آمریکای لاتین کمک کرده است تا سهم بازار را از چنگ رقیبان خود در آمریکا بیرون درآورند. انتظار می‌رود برزیل و آرژانتین روی هم رفته ۴۲ درصد از بازار صادرات ذرت جهان در سال کشاورزی ۲۰۱۷-۲۰۱۸ به خود اختصاص دهند. این درحالی است که سهم این کشورها در ۲۰۱۴-۲۰۱۵ زیر ۳۸ درصد بود.

در همین دوره زمانی ایالات متحده شاهد افت سهم صادرات ذرت خود در جهان از ۳۳.۵ به ۳۱ درصد بود.

در شرایط کنونی کشاورزان آمریکای لاتین هم مانند همتایانشان در شمال، به دنبال راه‌هایی برای کاهش هزینه‌ها و تقویت حاشیه سود خود هستند تا سهم بیشتری از بازار را از دست رقیبان خود خارج کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید