Iranian Agriculture News Agency

افزایش 3 برابری کلنی‌های زنبور عسل استان بوشهر

تعداد کلنی های زنبور عسل استان بوشهر سه برابر و تولید عسل آن سالانه به 400 تن افزایش یافته است.

افزایش 3 برابری کلنی‌های زنبور عسل استان بوشهر

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان بوشهر، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهرگفت: سالانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی در استان تولید می شود که اگر سهم نفت و گاز را از این استان جدا کنیم، مهمترین بخش اقتصادی بوشهر کشاورزی است.

محمدتقی منوچهری در مراسم برداشت عسل عنوان کرد: تولید عسل نماد اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی است و استان بوشهر ظرفیت خوبی برای تولید عسل دارد که باید از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده کرد.

منوچهری بر ضرورت توسعه کنار پیوندی در استان تاکید کرد و ادامه داد: در حال حاضر ۵۰ هزار هکتار کنار در سطح استان وجود دارد و بوشهر اولین استان در بحث تولید کنار پرورشی درکشور است.

وی ادامه داد: با توجه به مرز دریایی این استان با آب‌های نیلگون خلیج فارس صادرات محصول عسل باید در دستور کار قرار گیرد.

منوچهری همچنین اظهار کرد: سالانه ۴۰۰ تن عسل در استان بوشهر تولید می‌شود که از این تعداد ۲۵۰ تن آن عسل کنار با ۴۰ هزار کندو است که پیش بینی می شود سال آینده برداشت عسل به ۴۸۰ تن برسد.

وی همچنین بر برند سازی عسل کنار استان بوشهر و صادرات آن تاکید کرد.

مدیر عامل اتحادیه زنبورداران کشور نیز گفت: عسل کُنار خواص بسیاری دارد ولی هنوز به عنوان یک برند معرفی نشده است و برای این کار ابتدا نیاز به صنایع تبدیلی داریم.

عفت رئیسی بیان کرد: سرمایه گذاری بخش خصوصی در خارج از کشور می‌تواند به معرفی عسل کمک خوبی داشته باشد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر هم در این مراسم گفت: در سه سال گذشته تعداد کلنی ها سه برابر شده یعنی از 14 هزار کلنی به 40 هزار کلنی رسیده است.

افشین قطبی افزود: در این مدت یک میلیارد ریال تسهیلات در اختیار زنبورداران قرار گرفته است و برنامه داریم در کنار تولید عسل، پرورش ملکه و محصولات جانبی را هم داشته باشیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید