Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان دامپزشکی مطرح کرد:

ضرورت اطلاع رسانی در حوزه کشاورزی و دامپزشکی برای رسیدن به سلامت و امنیت غذایی / اسلحه دامپزشکی، سرنگ و واکسن است

رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: شعار حوزه دامپزشکی این است که با اطلاع رسانی به دنبال سلامت محصولات کشاورزی، مردم و ذی نفعان بخش کشاورزی باشیم تا به امنیت غذایی در کشور دست یابیم.

ضرورت اطلاع رسانی در حوزه کشاورزی و دامپزشکی برای رسیدن به سلامت و امنیت غذایی / اسلحه دامپزشکی، سرنگ و واکسن است

رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: شعار حوزه دامپزشکی این است که با اطلاع رسانی به دنبال سلامت محصولات کشاورزی، مردم و ذی نفعان بخش کشاورزی باشیم تا به امنیت غذایی در کشور دست یابیم .

به گزارش ایانا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، علیرضا رفیعی پور اظهار کرد: برای رسیدن به امنیت غذایی، سلامت مردم، بهره وری و پایداری اشتغال در بخش دامپزشکی نیازمند مدیریت بهداشتی در این حوزه هستیم و برای دستیابی به این مهم، باید به تحلیل مسایل بخش بپردازیم که از وظایف مهم مطبوعات است .

وی افزود: در حوزه دامپزشکی سه حلقه تولید کننده، صنعت به عنوان حلقه واسط و مصرف کننده وجود دارد که این حلقه ها نیاز به دستیابی به علم و تخصص دامپزشکی دارند و هر زمان آگاهی این حلقه ها توسط مطبوعات افزایش یابد، میزان خسارات بخش از تولید تا عرضه کاهش خواهد یافت .

رییس سازمان دامپزشکی کشور با بیان این که بالاترین رقم ارزش اقتصادی کشور بعد از نفت در اختیار حوزه دام، طیور، آبزیان، زنبور عسل و کرم ابریشم است، گفت: برای حفظ، حراست و صیانت از این سرمایه عظیم که در حدود ۱۳۵ هزار میلیارد تومان است، همکاران سازمان دامپزشکی شبانه روز در حال تلاش و فعالیت هستند .

به گفته وی، در این سرمایه امتداد و پایداری وجود دارد که حتی در سرمایه ملی نفت وجود ندارد، اجداد ما با صنعت دام و کشاورزی رشد و توسعه یافتند، آیندگان نیز باید با اتکا به صنعت دام و کشاورزی به رشد مطلوب دست یابند .

رفیعی پور با بیان این که اسلحه دامپزشکی، سرنگ و واکسن است، تصریح کرد: همکاران دامپزشکی با این اسلحه در دورترین نقاط کشور برای حفظ سرمایه دامی و بهداشت عمومی جامعه تلاش می کنند اما برای کمک به بخش دامپزشکی، نیازمند آموزش و ترویج هستیم که این مسوولیت بر عهده حوزه مطبوعات، رسانه ها و صدا و سیما است .

این مقام مسوول با بیان این که دو نوع بیماری شامل بیماری های قابل تشخیص و غیر قابل تشخیص و کنترل در حوزه دامپزشکی وجود دارد، گفت: در پیشگیری و کنترل بیماری های قابل تشخیص ۹۹ درصد همکاران دامپزشکی اثر گذارند اما پیشگیری و کنترل بیماری های غیرقابل پیش بینی همچون تب کریمه کنگو از طریق اطلاع رسانی و آگاهی بخشی قابل پیشگیری و کنترل است .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید