Iranian Agriculture News Agency

با هدف شناسایی بازارهای هدف و با حضور 70 صادر کننده محصولات کشاورزی برگزار شد:

کارگاه آموزشی بین‌المللی صادرات محصولات کشاورزی

کارگاه آموزشی بین المللی صادرات محصولات کشاورزی با هدف شناسایی بازارهای هدف و با حضور 70 صادر کننده محصولات کشاورزی در مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) برگزار شد.

کارگاه آموزشی بین‌المللی صادرات محصولات کشاورزی
کارگاه آموزشی بین المللی صادرات محصولات کشاورزی با هدف شناسایی بازارهای هدف و با حضور 70 صادر کننده محصولات کشاورزی در مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) برگزار شد.
به گزارش ایانا از مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره)، قائم مقام معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی ایران هدف از برگزاری کارگاه آموزشی بین المللی صادرات محصولات کشاورزی را دستیابی به راهکارهایی برای گسترش و توسعه صادرات محصولات کشاورزی اعلام کرد و افزود: این کارگاه به منظور پایداری در صادرات و شناسایی راهکارهای نوین در دنیا برگزار می شود.

کاظم نژاد گفت: شناسایی بازارهای هدف، کوچک مقیاس بودن تولید کشور، عدم رعایت استانداردهای بین المللی و شناسایی استانداردهای بین المللی و سپس رعایت آن ها از موضوعاتی است که در کوتاه مدت و بلند مدت صادرات کشور را با مشکل مواجه کرده است.

وی در پایان امیدواری کرد همکاران حوزه فائو بتوانند تجارب بین المللی خود را به بخش خصوصی کشور انتقال دهند و با کمک و هم اندیشی طرفین، دستاورد این کارگاه آموزشی توسعه صادرات محصولات کشاورزی باشد.

در این کارگاه آموزشی همچنین کارشناس ارشد ایران در فائو با بیا اینکه زمینه بهبود زنجیره تولید، فرآوری و عرضه و صادرات محصولات کشاورزی در حال شکل گیری است، اظهار داشت: ترتیبی اتخاذ شده تا همکاران دفتر فائو از رم در این کارگاه حضور یابند و با هم اندیشی طرفین، به راه های تقویت فرصت های موجود و کاهش چالش ها دست پیدا کنیم، به طوری که بخش کشاورزی و صنایع غذایی کشور ما بتواند در عرصه بین المللی در منطقه و بیرون از منطقه نقش قوی تری ایفا نماید.

فردوسی به برنامه پنج‌ساله کشور در فائو اشاره کرد و اظهار داشت: این برنامه بر چهار محور اساسی از جمله: توجه به کشاورزی پایدار در محیط‌ زیست و حساس به تغییرات اقلیمی، توسعه روستایی، حرکت از کشاورزی خرده‌پا و کوچک به سمت کشاورزی کلان‌مقیاس، توجه به بحث امنیت و ایمنی غذایی در کشور و انتقال دانش و تجربه بین طرفین تدوین شده است.

وی در پایان افزود: در نظر داریم در پنج سال آینده بتوانیم با همکاری بخش دولتی و بخش خصوصی به این اهداف مهم دست‌ یابیم .

در کارگاه آموزشی آموزشی بین المللی صادرات محصولات کشاورزی سه استاد مجرب سازمان خوار و بار کشاورزی فائو ( FAO ) آندریا زیمرمن Andere Zimmermann ، نی یو ( Ny You ) و کازیمو آوسانی ( Cosimo Avesani ) تدریس کردند.

گفتنی است کارگاه آموزشی بین المللی صادرات محصولات کشاورزی که با همکاری سازمان خوار و بار کشاورزی (FAO) و معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی و کانون انجمن های صنفی کارفرمایی گاوداران ایران و با حضور کاظم نژاد قائم مقام معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی ایران، بابایی رئیس کانون انجمن های صنفی کارفرمایی گاوداران ایران، فردوسی کارشناس ارشد ایران در فائو، مخبر رئیس مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره)، مدیران وزارت جهادکشاورزی و 70 نفر از صادر کنندگان محصولات کشاورزی در بخش خصوصی، اتحادیه ها، تعاونی ها و کارشناسان جهاد کشاورزی در سالن اجتماعات استاد مطهری مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) برگزار شد، امروز به کار خود پایان می دهد.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید