Iranian Agriculture News Agency

با همکاری مسوولان و دانشگاه پنسیلوانیا

طرح حفاظت از گرده افشان ها انجام می شود

کشاورزان، باغداران و دیگر افراد در پنسیلوانیا در مورد سلامتی گرده افشان ها - با توجه به نقش حیاتی آن ها در رشد و تولید مواد غذایی نگران هستند. این در حالی است که فرصتی برای ارائه پیش نویس برنامه طرح حفاظت گرده افشان ها فراهم شده است.

طرح حفاظت از گرده افشان ها انجام می شود

کشاورزان، باغداران و دیگر افراد در پنسیلوانیا در مورد سلامتی گرده افشان ها - با توجه به نقش حیاتی آن ها در رشد و تولید مواد غذایی نگران هستند. این در حالی است که فرصتی برای ارائه پیش نویس برنامه طرح حفاظت گرده افشان ها فراهم شده است.

به گزارش ایانا از سایت " Pennsylvania State University "، این طرح توسط دپارتمان کشاورزی پنسیلوانیا و مرکز تحقیقات گرده افشان دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا ، توسعه داده شده و برای محافظت از زنبورها و سایر حشراتی است که حدود 75 درصد از محصولات غذایی را گرده افشانی می کنند.

"راشل ردینگ، مسوول کشاورزی ایالت، گفت:" طرح حفاظت از گرده افشانی پنسیلوانیا یک سند زنده است که در طول زمان با توجه به تحقیقات محققان وتجربیات شهروندان علاقه مند و بهترین شیوه ها برای حفاظت و گسترش جمعیت گرده افشان ها، تغییر خواهد کرد. "

وی افزود: "پنسیلوانیا با دارابودن خاک غنی و محیط مناسب قادر به تولید انواع محصولات کشاورزی است، اما در انجام این کار به زنبورها، مگس ها و پروانه ها برای گرده افشانی سه چهارم محصولات غذایی نیاز داریم."

دپارتمان و مرکز تحقیقات گرده افشان دانشگاه پنسیلوانیا، که در کالج علوم کشاورزی قرار دارد، پس از مدیریت آژانس های ایالتی امریکا از سوی آژانس حفاظت از محیط زیست امریکا برای توسعه برنامه های حفاظت گرده افشانی در راستای کاهش زنبورهای عسل و دیگر گرده افشان ها ، این طرح را توسعه داد. این در حالی است که جمعیت گرده افشان ها در سال های اخیر به دلایل متعدد کاهش یافته است.

به گفته محققان دانشگاه پنسیلوانیا، در زمستان سال 2016-17، زنبورداران از تلفات 52 درصدی در کلنی های زنبورهای عسل گزارش دادند. علاوه بر این، 51 گونه از پروانه ها، 111 گونه شب پره و سه گونه زنبور عسل بامبل (1)در معرض خطر قرار دارند.

در همین راستا هر ایالت ملزم است که طرح خود را به آژانس حفاظت از محیط زیست ( EPA ) ارائه کند که شامل توصیه های تکنیکی زنبورداران، کشاورزان، زمین داران غیر کشاورزی، کسب و کارها، سازمان ها، سازمان های دولتی و عموم مردم می شود که در مورد چگونگی بهبود و افزایش مناطقی است که زنبورها و دیگر گرده افشان ها بتوانند به راحتی زندگی کنند، خوب غذا بخورند و رشد کنند.

باید اشاره کرد که برای سلامت انسان ها و ثبات اقتصادی ، کشاورزی به گرده افشان ها متکی است. محققان دانشگاه پیتسبورگ و پنسیلوانیا معتقدند که تولید کنندگان پنسیلوانیا برای دستیابی بیش از 250 میلیون دلار در تولید میوه و سبزیجات نیاز به افزایش عملکرد و در نتیجه گرده افشانی حشرات دارند و همچنین 9 میلیون دلار اضافی از محصولاتی است که با گرده افشانی دانه ها تولید می شود، به دست می آید.

ردینگ گفت:"پنسیلوانیا چهارمین تولید کننده بزرگ سیب کشور است، به طوری که بخشی از کار مربوط به 235 گونه زنبور عسل موجود، در باغ های میوه اینجا انجام می شود. بنابراین به راحتی می توان به ارزش حفظ و محافظت از تنوع گرده افشان ها پی برد. "

به گفته وی ، برداشت سیب ایالت دارای ارزشی بیش از 124 میلیون دلار در سال است، بنابراین این طرح بخشی جدایی ناپذیر از حفظ حیات کشاورزی ، اقتصادی و سایر صنایع میوه، سبزی و دانه ها به شمار می رود.

کریستینا گروزینگر، استاد برجسته انتومولوژی (حشره شناسی) و مدیر مرکز تحقیقات گرده افشان دانشگاه پنسیلوانیا، ، گفت: "بسیاری از غذاهای مورد علاقه ما به زنبورها، مگس ها و سایر حشرات برای انتقال گرده بین گیاهان وابسته است. آن ها در تهیه مواد غذایی ما نقش حیاتی دارند. اگر از توت فرنگی، تمشک، گیلاس، آلو، هلو یا گلابی لذت می برید ، باید قدردان این گرده افشان ها باشید."

گروزینگر عموم مردم پنسیلوانیا را تشویق می کند که چهار فصل اول طرح را مرور کنند: «مقدمه»، «بهترین شیوه های تهیه غذا و زیستگاه»، «بهترین روش برای استفاده از آفت کش ها» و «بهترین روش برای پرورش دهنده های زنبور عسل». درحالی که این طرح برای بررسی آنلاین در وب سایت مرکز تحقیقات گرده افشان در دسترس است.

پس از پایان دوره بررسی و نظر سنجی در تاریخ 15 دسامبر، گروه کاری و هیأت مشورتی طرح گرده افشان پنسیلوانیا ، نظرات عمومی را برای ارایه فصل پنجم "توصیه هایی برای تحقیق، آموزش و سیاست" تهیه خواهد کرد.

لازم به یادآوری است که این طرح با 36 نفر از 28 سازمان ایالتی ، منطقه ای و گروه های ذینفع توسعه داده شده است.

گروزینگر گفت: "من بسیار خوشحال هستم که این طرح نهایی ارائه می شود چراکه چارچوبی برجسته برای حفظ و سلامتی گرده افشان ها در پنسیلوانیا و فراتر از آن را فراهم می کند. همچنین گروه کاری و هیأت مشورتی با مشارکت با ارزش خود، جامعه و توانایی ما را برای تغذیه یک جهان گرسنه، قوی تر می کنند."

ترجمه: فرحناز سپهری

پی نوشت:

1- زنبورهای Bumble را می‌توان در گروه مفیدترین حشرات دانست چون آن ها همیشه در حال گرده افشانی هستند و در شکوفایی طبیعت نقش بسزایی دارند. این زنبورهای عسل بسیار اجتماعی هستند و در خانواده‌های فوق العاده بزرگ زندگی می‌کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید