Iranian Agriculture News Agency

سرپرست شبکه دانش و رسانه‌های ترویجی معاونت ترویج جهادکشاورزی خبر داد:

تولید 100 اپلیکیشن بخش کشاورزی / نهمین جشنواره رسانه‌های بخش کشاورزی در نیمه اول اسفند برگزار می شود

سرپرست شبکه دانش و رسانه‌های ترویجی معاونت ترویج جهادکشاورزی از رونمایی از تولید 100 اپلیکیشن بخش کشاورزی همزمان با برگزاری نهمین جشنواره دوسالانه رسانه‌های بخش کشاورزی یادواره شهید آوینی خبر داد.

تولید 100 اپلیکیشن بخش کشاورزی / نهمین جشنواره رسانه‌های بخش کشاورزی در نیمه اول اسفند برگزار می شود

سرپرست شبکه دانش و رسانه‌های ترویجی معاونت ترویج جهادکشاورزی از رونمایی از تولید 100 اپلیکیشن بخش کشاورزی همزمان با برگزاری نهمین جشنواره دوسالانه رسانه‌های بخش کشاورزی یادواره شهید آوینی خبر داد.

به گزارش ایانا از دفتر شبکه دانش و رسانه‌های ترویجی معاونت ترویج وزارت جهادکشاورزی، علی مراد سرافرازی سرپرست این دفتر در آغاز نشست هم‌اندیشی تولید اپلیکیشن‌های بخش کشاورزی با اشاره به برگزاری نهمین جشنواره دوسالانه رسانه‌های بخش کشاورزی یادواره شهید آوینی که در نیمه اول اسفند سال جاری در مشهد برگزار می‌شود، گفت: هم‌زمان با این مراسم رونمایی از تولید 100 اپلیکیشن بخش کشاورزی انجام می‌شود. بر اساس آمار موجود، غالب کارها با همکاری فی‌مابین محققان مراکز و مؤسسات تحقیقاتی با شرکت‌های اپ‌ساز در حال پیشرفت است.‏

وی افزود: برای نخستین بار است که این حجم تولیددر دستور کار دفتر قرار گرفته است و محققان مراکز و مؤسسات تحقیقاتی باید با تسریع در کار و همکاری با نمایندگان شرکت‌های اپ‌ساز برای تکمیل پروژه تولید اپلیکیشن، این دفتر را برای رسیدن به این هدف یاری کنند .

سرپرست شبکه دانش و رسانه‌های ترویجی با بیان اینکه برنامه تولید اپلیکیشن طوری تنظیم شده است که تا مدت 45 روز بتوانیم 50 درصد کار را پیش برده باشیم، یادآور شد: بر اساس اولویت‌های وزارت‌خانه و معاونت‌های تخصصی و پرسش‌هایی که از مراکز جهاد کشاورزی دهستان دریافت کرده‌ایم و حجم بالای کار می‌توان متصور شد که افت و خیز این برنامه نسبت به سال گذشته بیشتر باشد .

سرافرازی با تشریح اهداف تولید اپلیکیشن‌های کشاورزی گفت: هدف اول ما این بود که شرکت‌هایی که در فضای دیگر در حال ساخت اپلیکیشن هستند، با حوزه کار در بخش کشاورزی آشنا شوند؛ زیرا بازار کار جهانی در تولید اپ کشاورزی با صرف هزینه‌های زیاد در حال انجام است .

وی گفت: اپلیکیشن می‌تواند نسبت به سایر رسانه‌های ترویجی به کشاورزان کمک زیادی کند و دلیل آن نسل نو کشاورزان هستند که ما با آن‌ها در ارتباط هستیم و حدود 97 درصد از آن‌ها به‌صورت مستقیم یا از طریق فرزندانشان به تلفن‌ همراه هوشمند دسترسی دارند و این آماری است که از طریق وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات کسب شده است .

سرپرست شبکه دانش و رسانه‌های ترویجی افزود: اپلیکیشن بهترین وسیله‌ای است تا ما دانش پنهان محقق را در اختیار بهره‌برداران قرار دهیم. با توجه به دانشی که از طریق محققان بخش کشاورزی کسب کرده‌ایم، فضا برای کار بسیار است و باور داشته باشید که کشاورزان ما به این اپلیکیشن‌ها نیاز دارند و سال‌های سال است که از دسترسی به این امکانات محروم هستند .

وی هدف دیگر دفتر در تولید اپلیکیشن‌های کشاورزی را آشنایی محققان با این وسیله مؤثر دانست و خاطرنشان ساخت: جدای از انتشار مقالات علمی و سایر رسانه‌های نوشتاری، دیداری و شنیداری تولید اپ می‌تواند یک کار لذت بخش برای محققان ما باشد .

سرافرازی با اعلام آمار مراحل تولید اپلیکیشن‌های کشاورزی گفت: از تعداد 102 اپلیکیشن، تعداد 62 عنوان طراحی و انتقال داده انجام شده است، تعداد 11 عنوان نسخه آزمایشی (demo) در اختیار داریم و برای 23 عنوان هنوز اطلاعاتی از طرف محققان ارسال نشده است که در این راه، با مؤسساتی که در این زمینه عقب‌تر هستند، جلسه‌هایی برای تسریع در کار و انتقال داده به شرکت‌های اپ‌ساز برگزار شده است .

سومین نشست هم‌اندیشی تولید اپلیکیشن‌های بخش کشاورزی با موضوع " گزارش میان‌دوره‌ای" با حضور سرافرازی سرپرست دفتر شبکه دانش و رسانه‌های ترویجی، سیداسحقی معاون دفتر، محققان مراکز و مؤسسات تحقیقاتی، نمایندگان شرکت‌های اپ‌ساز و جمعی از کارشناسان ستاد معاونت ترویج در سالن کنفرانس شهید مطهری مرکز آموزش عالی امام خمینی(ره) کرج برگزار شد .


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید