Iranian Agriculture News Agency

در هم اندیشی مدیران مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی در تبریز

90 درصد قطعات تراکتورها در داخل با مشارکت 500 قطعه ساز کشور تولید می شود

در هم اندیشی مدیران مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی در تبریز بر ضرورت حمایت از صنعت تراکتورسازی در کشور تاکید شد.


در هم اندیشی مدیران مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی در تبریز بر ضرورت حمایت از صنعت تراکتورسازی در کشور تاکید شد.

به گزارش ایانا از صدا و سیما، معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی در این همایش، اقدامات صورت پذیرفته در چند سال اخیر در زمینه تولید تراکتورهای داخلی را ستود و با اشاره به لزوم حمایت از تولید و رشد صنایع داخلی افزود: حیف است که با وجود تراکتورهای ایرانی، دنبال تراکتورهای خارجی رفت .
طهماسبی افزود: البته این به آن معنا نیست که تراکتورسازی تبریز در بهبود کیفیت و تنوع محصولاتش تلاش نکند، امّا واقعیت این است که آنچه که ما در سالهای اخیر از این شرکت دیده ایم ارتقاء کیفیت نسبت به گذشته بوده و ما وظیفه داریم که کمبودها را ببینیم و نسبت به امکانات و انتظارات موجود به یاری تولید ملّی بشتابیم .
وی همچنین با بیان اینکه ایران ویترین محصولات باغبانی است و به عنوان کشور باغبانی در دنیا شناخته شده است بر تولید ماشین آلات سازگار با نظام بهره برداری، متناسب با فرهنگ مصرف و نوع کارآیی تاکید کرد.
رئیس مرکزتوسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی هم با اشاره به اینکه هر سال شاهد بهبود کیفیت و فناوری و تنوع محصولات در تراکتورسازی هستیم، از مدیران و متخصصین تراکتورسازی ایران درخواست کرد با بروز کردن امکانات فنی و دانش تولید محصول، با محصولات خارجی بتوانند به نحو احسن رقابت کنند.
کامبیز عباسی ازتولیدکنندگان ماشین آلات کشاورزی خواست باشناسایی موقعیت ها و محصولات مختلف کشاورزی، برای تولید محصولات و تجهیزات مرتبط بومی توجه جدی کنند.
مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران نیزدر این مراسم بر لزوم حمایت از تولید ملی و تراکتورهای ایرانی تأکید کرد و با بیان اینکه بیش از 90 درصد قطعات تراکتورها در داخل و با مشارکت بیش از 500 قطعه ساز کشور تولید می شود ، تصریح کرد : متأسّفانه واردات تراکتور با راحت ترین صورت و ناچیزترین تعرفه به کشور صورت می گیرد که این مسئله، مغایر با سیاستهای حمایت از تولید ملّی و اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظّم رهبری است.
ابوالفتح ابراهیمی افزود : واردات هر تراکتور خارجی به معنای زنگ خطری برای بیکاری کارگران ایرانی است و این کار در شرایط موجود کشور اصلاً به نفع کشور نیست .
این هم اندیشی به منظور بررسی وتحلیل وضعیت موجود مکانیزاسیون کشاورزی وارائه راهکارهای توسعه این بخش و بررسی فناوری های نوین درزمینه مکانیزاسیون به ویژه در حوزه باغبانی با حضور مدیران و کارشناسان مکانیزاسیون سازمانهای جهادکشاورزی استانهای کشور و ستادی این وزارتخانه برگزار شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید