Iranian Agriculture News Agency

اقتصاددان کشاورزی برنده جایزه جهانی غذا 2017 شد/ دلیل اعطای جایزه کمک به گسترش تولید مواد غذایی و تغییر چشم انداز سیاسی برای کمک به کشاورزان آفریقایی

برای دومین سال پیاپی، یک اقتصاددان کشاورزی، جایزه معتبر جهانی غذا را دریافت کرد. دکتر آکینومی آدسینا ، رئیس بانک توسعه آفریقا، در سال 2017 برجسته شد و این جایزه بین المللی را به خاطر"شناخت دستاوردهای افرادی که پیشرفت انسانی را با بهبود کیفیت، کمیّت و یا در دسترس بودن غذا در جهان انجام داده اند"، کسب کرد.

اقتصاددان کشاورزی برنده جایزه جهانی غذا 2017 شد/ دلیل اعطای جایزه کمک به گسترش تولید مواد غذایی و تغییر چشم انداز سیاسی برای کمک به کشاورزان آفریقایی

برای دومین سال پیاپی، یک اقتصاددان کشاورزی، جایزه معتبر جهانی غذا را دریافت کرد. دکتر آکینومی آدسینا (Akinwumi Adesina) ، رئیس بانک توسعه آفریقا، در سال 2017 برجسته شد و این جایزه بین المللی را به خاطر"شناخت دستاوردهای افرادی که پیشرفت انسانی را با بهبود کیفیت، کمیّت و یا در دسترس بودن غذا در جهان انجام داده اند"، کسب کرد.

به گزارش ایانا از سایت "د سیتیزن"، دکتر آدسینا، مقام خود را برای کمک به گسترش تولید مواد غذایی در آفریقا و تغییر چشم انداز سیاسی برای کمک به کشاورزان آفریقایی در حال حاضر و آینده صرف کرده است.

در سال 2006، دکتر آدسینا اجلاس کود در آفریقا 1 را سازماندهی کرد، سپس به گسترش وام دهی بانک های تجاری به کشاورزان کمک کرد و نقشی در اتحاد انقلاب سبز آفریقا داشت. وی وزیر کشاورزی نیجریه شد و به دلیل اصلاح بخشی از سیاست ها به "وزیر کشاورزان" معروف شد.

جیسون لوسک (Jayson Lusk) ، رئیس سابق انجمن اقتصاد کاربردی و کشاورزی 2 (AAEA) ، گفت:"کار دکتر آدسینا، نوعی تأثیر عمیق یک اقتصاددان کاربردی و کشاورزی را به تصویر می کشد." لوسک، رئیس دپارتمان اقتصاد کشاورزی دانشگاه پوردو (Purdue) است که دکتر آدسینا درجه کارشناسی ارشد و دکتری خود را از آنجا کسب کرد. "دکتر آدسینا، در طراحی و ترویج سیاست هایی برای بهبود دسترسی به سرمایه، فنّاوری و ورودی ها به نفع کشاورزان کمک کرد."

اسکات سوینتون (Scott Swinton) ، رئیس فعلی انجمن اقتصاد کاربردی و کشاورزی که با دکتر آدسینا در دانگشاه پوردو کار می کرد، می گوید:"حتی به عنوان یک دانشجوی تحصیلات تکمیلی، آدسینا، به دنبال روش هایی برای بهتر کردن عملکرد کشاورزی آفریقا از نظر اقتصادی بود. وی در پایان نامه دکتری خود، نحوه سازگاری خرده مالکان نیجریه ای در برابر بارش های نامشخص برای بهینه سازی کشت ارقام جدید ارزن و ذرت خوشه ای را بررسی کرد. با گذشت چند دهه، وی تمرکز دقیقش بر کشاورزی آفریقا را حفظ کرده است."

سوینتون اظهار داشت:"اقتصاددانان کشاورزی، روش های جدید و مهمی برای افزایش درآمد کشاورزان و تأمین نیازهای غذایی مصرف کنندگان می یابند. هیجان انگیز است که جایزه جهانی غذا این مشارکت ها را امسال با انتخاب دکتر آدسینا و سال 2016 با جان لوآ (Jan Low) به رسمیت شناختند."

دکتر آدسینا، در روز 19 اکتبر، طی مراسمی در ساختمان شهرداری ایالت آیووا (Iowa) در شهر دس موینس (Des Moines) ، جایزه جهانی غذا 2017 را دریافت خواهد کرد. این رویداد با حضور درجات مختلفی از اقتصاددانان و محققان جهانی برگزار و پخش زنده آن از شبکه عمومی آیووا و همچنین به صورت آنلاین انجام خواهد شد.

پانوشت:

1. Africa Fertilizer Summit : یکی از بزرگترین نشست های تاریخ آفریقا با تمرکز بر مسئله غذا که در آنجا درباره حذف تمام تعرفه و مالیات های کودها در راستای بیانیه انقلاب سبز آفریقا گفتگو شد.

2. The Agricultural & Applied Economics Association

ترجمه: مهشید جلالیان

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید