Iranian Agriculture News Agency

با حضور مسئولان کشوری؛

اولین همایش ملی بیابان در پردیس کشاورزی دانشگاه تهران در کرج برگزار شد

همزمان با فرا رسیدن روز جهانی بیابان‌زدایی، با حضور مسئولان کشوری،‌ اولین همایش ملی بیابان با شعار "علوم، فنون و توسعه پایدار" پیش از ظهر امروز در پردیس کشاورزی دانشگاه تهران واقع در کرج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایانا، دبیر این همایش تخصصی در این مراسم گفت: طی یک سال گذشته ایده برگزاری این همایش مطرح شد که طی هماهنگی نهادهای مختلف و بیش از 50 نفر از ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف ازجمله سازمان جنگل‌ها و مراتع‌داری، محیط زیست و دانشکده‌های دانشگاه تهران با برگزاری جلسات مختلف، بیش از هزار و 200 مقاله به دبیرخانه این همایش ملی ارسال شد.

1200 مقاله به دبیرخانه همایش ملی بیابان ارسال شد

حسین آذرنیوند افزود: پس از دریافت مقالات و طی مراحل مختلف، در نهایت 600 مقاله برای برگزاری این همایش ملی پذیرفته شد که حدود 70 مقاله آن ارائه و 550 مقاله نیز به صورت پوستر نمایش داده خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: امید می‌رود این همایش ملی گامی مثبت در جهت استفاده مناسب و کاربردی از مقالات ارائه شده در جهت بیابان‌ زدایی و جلوگیری از گسترش بیابان باشد.

وجود ریزگردها در کشور ناشی از افزایش بیابان‌ها است

آذرنیوند با اشاره به ریزگردها که در کشور وجود دارد، تصریح کرد: مشکلات ناشی از افزایش بیابان‌ها در کشور ملموس است که این امر ضرورت توجه به بیابان‌زدایی را یادآور می‌کند./

خبرنگار: مهشید رضایی

V-910327-02_R

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید