Iranian Agriculture News Agency

بیمه از حالت حمایتی صرف به سمت مدیریت ریسک سوق می یابد

اجرای بیمه پایه محصولات زراعی و باغی برای نخستین بار در کشور

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از آغاز بیمه پایه محصولات زراعی و باغی در استان خبر داد.

اجرای بیمه پایه محصولات زراعی و باغی برای نخستین بار در کشور

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از آغاز بیمه پایه محصولات زراعی و باغی در استان خبر داد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، رسول جلیلی با بیان این مطلب افزود: همزمان با آغاز سال زراعی 97-96، فصل جدید بیمه گری محصولات کشاورزان به ویژه محصول جدید صندوق بیمه کشاورزی با عنوان بیمه پایه آغاز شد.

وی با بیان اینکه بیمه پایه شامل گندم آبی و دیم در محصولات زراعی می شود، اظهار کرد: این بیمه سیب و انگور آبی در محصولات باغی و دام سبک و سنگین در بخش دام را نیز تحت پوشش قرار می دهد.

جلیلی با بیان اینکه عوامل بیمه ای از جمله شرکت های خدمات بیمه ای، کارگزاران، ناظران مقیم، کارکنان و مسئولان نسبت به نهادینه کردن بیمه محصولات کشاورزی اهتمام دارند، اضافه کرد: افزایش فروش بیمه پایه، ارتقای ضریب امنیت، کاهش خطر و افزایش سرمایه گذاری در بخش کشاورزی از طریق فرهنگ سازی، ترویج و توسعه بیمه از اهداف ماست تا بتوانیم سطوح و ظرفیت ابلاغی مورد انتظار ستاد بیمه محصولات کشاورزی استان را محقق کنیم.

این مسئول با بیان اینکه بیمه پایه برای اولین بار در کشور اجرا می شود، ادامه داد: در این نوع بیمه، بیمه از حالت حمایتی صرف به سمت مدیریت ریسک سوق می یابد که شرایط خاص خود را دارد و لازم است محصولات دارای کشت عمده بوده و تولید آنها تاثیر گذار در منطقه و کشور باشد.

وی گفت: مشخصات بیمه پایه برای محصولاتی است که گسترده باشند و شدت خسارت زیاد بوده و با تواتر کم انجام شوند.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان ادامه داد: بیمه های پایه باید بعد از تأیید مدیریت بحران و ستاد بیمه استان به تأیید ستاد صندوق بیمه برسد و مهم ترین خصوصیت آن حق بیمه کم در مقابل تعهدات بالا است که حدود 50 درصد ارزش روز محصول را پوشش خواهد داد ولی برای استفاده عموم از این بیمه، نیازمند فرهنگ سازی و اطلاع رسانی بیشتری هستیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید