Iranian Agriculture News Agency

در روز جهانی غذا اعلام شد

احیای بخش کشاورزی نیجریه با وام های سبک بدون بهره و زمین های قابل کشت/ بانک های تجاری به سوی اعطای وام به کشاورزان می شتابند

دیروز در سراسر جهان، روز جهانی غذا 2017 را جشن گرفتند. با توجه به اثرات اجتناب ناپذیر مواد غذایی بر بشر، روز جهانی غذا در بیستمین کنفرانس عمومی سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد (FAO) در نوامبر 1945 به تصویب رسید.

احیای بخش کشاورزی نیجریه با وام های سبک بدون بهره و زمین های قابل کشت/ بانک های تجاری به سوی اعطای وام به کشاورزان می شتابند

دیروز در سراسر جهان، روز جهانی غذا 2017 را جشن گرفتند. با توجه به اثرات اجتناب ناپذیر مواد غذایی بر بشر، روز جهانی غذا 1 ( WFD ) در بیستمین کنفرانس عمومی سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد (FAO) در نوامبر 1945 به تصویب رسید.

به گزارش ایانا از سایت "نیوتلگراف آنلاین"، طی آن کنفرانس، تمامی کشورهای عضو فائو تصمیم گرفتند که هر ساله 16 اکتبر به عنوان روز جهانی غذا یادآوری شود، زیرا این تاریخ با سالگرد تأسیس سازمان فائو مصادف بود.

در تاریخ بشر، هیچ کس از یک زندگی سالم بدون غذای کافی به خود نبالیده است. این بدان معنا است که زندگی سالم، فقط مصرف رژیم غذایی موردنیاز نیست.

غذا، یکی از سه نیاز اساسی بشر بر روی کره زمین، فقط با مشارکت کامل در شیوه های کشاورزی کسب و یا تضمین می شود.

بی تردید، کشاورزی، بخش جدایی ناپذیری از وجود انسان است؛ زیرا تنها وسیله ای است که می تواند سه نیاز اساسی بشر شامل غذا، لباس و سرپناه را تضمین کند.

بدیهی است درآمد حاصل از تولید داخلی 2 (IGR) و ایجاد فرصت های شغلی در چندین کشور جهان، صرفاً به کشاورزی وابسته است. چنین کشورهایی از این مسئله به شدت محافظت می کنند، زیرا اذعان دارند که مقرون به صرفه ترین و در دسترس ترین منبع درآمدی برای انسان است.

این امر نشانه واضحی است که کشاورزی می تواند به عنوان منبع درآمد و همچنین ابزار بقاء عمل کند. بنابراین، حمایت از کشاورزی یکی از خواسته های اولیه هر کشور منطقی و بصیرت گرایی برای موجودیت است.

بسیاری از کشاورزان آینده نگر در کشورهای در حال توسعه مانند نیجریه، به علت چالش هایی از جمله در دسترس نبودن کشاورزی مکانیزه، مکان نگاری (توپوگرافی) نامطلوب، شرایط آب و هوایی نامناسب، عدم دسترسی به زمین، بافت ضعیف خاک، منابع مالی ناکافی و غیره؛ در طول سالیان علاقه خود به کشاورزی را از دست داده اند و در نتیجه وضعیت اقتصادی-اجتماعی کشورهای متأثر از آن در معرض خطر قرار گرفته است.

خبر دیگر این نیست که کمبود مشارکت در کشاورزی معیشتی یا تجاری میان توده مردم در کشوری خاص، منجر به سوء تغذیه و کاهش شدید تولید ناخالص داخلی 3 (GDP) آن کشور می شود. جنبه مخرب بی علاقه گی به کشاورزی که در میان جوانان مشاهده می شود به دلیل جستجوی مشتاقانه و بی پایان مشاغل ناموجود با لباس سفید است. بدون اغراق، نبود اشتیاق مداوم میان جوانان در حوزه کشاورزی، به شدت به کمبود فعلی غذا در قاره آفریقا، به ویژه نیجریه، مرتبط است.

نویسنده این مطلب می گوید:"همان طور که دنیا، روز جهانی غذا 2017 را جشن می گیرد؛ من از تمام سطوح دولتی درخواست می کنم از خواب بیدار شوند و اطمینان یابند که بنیاد نهادهای کشاورزی نیجریه کاملاً مورد بررسی قرار گرفته است."

این کار با ارائه پشتیبانی های موردنیاز مانند وام های سبک و بدون بهره، زمین های قابل کشت، توانمندسازی محیط و یا هر چیز ممکن دیگری به هر کشاورز آینده نگر واقعی امکان پذیر است. همچنین، بانک های مختلف تجاری باید بدون تردید مشتاق اعطای وام به کشاورزان بومی متقاضی باشند.

دولت ها باید به طور برابری قیمت های ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی را تعیین کنند تا هر کشاورز تجاری، بدون زحمت زیاد، توانایی خرید آن ها را داشته باشد. به همین ترتیب، محدودیت های مداوم واردات کالاها و خدمات به کشور مانند خدمات گمرکی در میان دیگر موارد، باید به خوبی تقویت و توسط مقامات تشدید شود تا میزان تقاضا برای کالاهای ساخت داخل افزایش یابد.

از طرف دیگر، کشاورزان نیز باید در هر لحظه عضویت تمامی اعضای خود را قانونی و آیندگان را برای ثبت نام تشویق کنند تا دولت و یا هر شرکت ذی نفع دیگری به راحتی آن ها را ارزیابی کند و همچنین از هر شخصی که مدعی است کشاورزی واقعی است، اطمینان یابند.

علاوه بر این، آن ها باید اعضای خود را درمورد نیاز به تخصص جهت افزایش تولیدات، حساس کنند؛ کشاورزان باید بر یک محصول یا دام خاصی متمرکز شوند تا نتیجه مطلوب را به دست آورند. پس از ایجاد پایه ای صحیح، هر کشاورز می تواند به شیوه های کشاورزی ترکیبی در آینده توجه کند.

همچنین، دولت های مختلف باید برای مالکیت و مدیریت مزارع مکانیزه گوناگون در حوزه های مربوطه خود و با نگاهی به تکمیل بخش خصوصی تلاش کنند. آن ها نباید همه چیز را به بخش خصوصی واگذار کنند، تا بتوانند تنظیم قیمت های مناسب کالاها و خدمات را تضمین کنند. چنین اقداماتی می تواند تنوع قابل انتظار و فرصت های شغلی عظیمی را برای جوانان تشدید کند. با توجه به این موضوع، انتظار می رود که وزارتخانه های کشاورزی هر کشور، به جای داشتن افراد حرفه ای از مناطق دیگر، به کارکنانی شایسته در رشته های مختلف کشاورزی از کشور خودشان افتخار کنند و هر یک از آنان باید آمادگی رفتن به مزارع را داشته باشند.

پانوشت:

1. World Food Day

2. Internally Generated Revenue

3. Gross Domestic Product

ترجمه: مهشید جلالیان

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید