Iranian Agriculture News Agency

معاون زنان و خانواده رئیس جمهوری در همایش نقش‌آفرینی زنان روستایی و عشایری در توسعه پایدار:

سهم زنان روستایی در آیین‌نامه 1.5 میلیارد دلاری صندوق توسعه برای اشتغال روستایی در نظر گرفته شود

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهورگفت: امروز در دولت، آئین‌نامه 1.5 میلیارد دلاری از صندوق توسعه برای اشتغال روستایی پیش‌بینی شده که امروز نهایی می شود و امیدواریم با توجه به ظرفیت‌سازی خوبی که در بخش زنان روستایی و عشایری شده است، سهم زنان روستایی در این آیین‌نامه در نظر گرفته شود.

سهم زنان روستایی در آیین‌نامه 1.5 میلیارد دلاری صندوق توسعه برای اشتغال روستایی در نظر گرفته شود
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری گفت : امروز در دولت، آئین‌نامه 1.5 میلیارد دلاری از صندوق توسعه برای اشتغال روستایی پیش‌بینی شده که امروز نهایی می شود و امیدواریم با توجه به ظرفیت‌سازی خوبی که در بخش زنان روستایی و عشایری شده است، سهم زنان روستایی در این آیین‌نامه در نظر گرفته شود .

به گزارش ایانا، دکتر معصومه ابتکار در نخستین همایش نقش‌آفرینی زنان روستایی و عشایری در توسعه پایدار گفت: امروزه هم در ارتقای بهره‌وری بخش کشاورزی و هم در حفاظت از محیط زیست باید بتوانیم از فناوری‌های نوین بهره‌مند شویم. نفود اینترنت در کشور، ابزاری نوین در دست روستاییان تحصیل کرده برای آموزش بیشتر، توان‌افزایی و بازاریابی است که امیدواریم در این راستا بتوانیم در قالب اقتصاد مقاومتی سازوکار اقتصادی برای تولیدات و چرخه فروش و صادرات کالاهای روستایی فراهم کنیم .

وی افزود: مرکز امور زنان ریاست جمهوری آمادگی همکاری با وزارت جهاد کشاورزی در خصوص استفاده از فناوری‌های نوین را دارد .

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با بیان این که مسئله مهاجرت از روستا به شهر، یک مسئله جهانی است، تصریح کرد: با توجه ویژه به زنان روستایی و عشایری، اشتغال و ارتقای کیفیت فعالیت‌های آنان، توان‌افزایی زنان افزایش می‌یابد و با استفاده از شرایط موجود‌، می‌توان به کاهش مهاجرت کمک کرد .

وی خاطرنشان کرد: برای معیشت زنان روستایی باید با رویکردی توأم با مشارکت جوامع محلی، برنامه‌ریزی کنیم که در این راستا، تشکیل صندوق‌های خرد گام اول است .

این مسئول ادامه داد: امروز در دولت، آئین‌نامه 1.5 میلیارد دلاری از صندوق توسعه برای اشتغال روستایی پیش‌بینی شده که امروز نهایی می شود و امیدواریم با توجه به ظرفیت‌سازی خوبی که در بخش زنان روستایی و عشایری شده است، سهم زنان روستایی در این آیین‌نامه در نظر گرفته شود .

ابتکار با اشاره به شرایط خاص فرهنگی و اجتماعی و نقش زنان روستایی و عشایری و خانواده‌های آنان در توسعه پایدار و در ترویج فرهنگ و هویت ملی، بر توجه کامل به زنان روستایی و عشایری تاکید کرد .

به گفته وی، زنان روستایی و عشایری حافظان فرهنگ و هویت ملی کشورمان هستند و برای ترویج این سرمایه ملی باید تلاش کنیم تا علاوه بر تبیین انسجام فرهنگی و اجتماعی، بحث گردشگری در روستاها را نیز توسعه دهیم .

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری زنان را به عنوان سرمایه‌های اجتماعی برشمرد و افزود: زنان باید متناسب با تحصیلات، شرایط اجتماعی، ضرورت‌ها و نیازها برای تأمین معیشت پایدار و زندگی سالم مورد توجه قرار گیرند .

وی افزود: سهم زنان روستایی و عشایری در اقتصاد ملی و تولیدات کشاورزی سهم چشمگیر و قابل توجهی است و با توجه به تحصیلات روزافزون این قشر، باید بتوانیم با مشارکت آنان به کشاورزی سازگار با اقلیم، بهره‌وری بیشتر از آب و تولیدات کشور دست یابیم .

ابتکار، حفاظت از محیط زیست، حفاظت از منابع آب و قنات‌ها را از دیگر موضوعات مهم روستاهای کشور خواند و افزود: زنان با فعالیت در مشاغل و فناوری‌های سبز می‌توانند در جلوگیری از بحران پسماند، بحران کمبود آب و ... در روستاها کوشا باشند.

نخستین همایش نقش آفرینی زنان روستایی و عشایری در توسعه پایدار با حضور وزیر و مدیران ارشد وزارت جهاد کشاورزی، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری و رئیس سازمان ملی استاندارد ایران امروز - یکشنبه - در محل وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.

A-960723-04

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید