Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان؛

۲۰ درصد از رفع تداخلات کشور در کردستان انجام شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: بیش از 20 درصد از تمامی رفع تداخلات اراضی صورت گرفته در کشور، در استان کردستان بوده است.

۲۰ درصد از رفع تداخلات کشور در کردستان انجام شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: بیش از 20 درصد از تمامی رفع تداخلات اراضی صورت گرفته در کشور، در استان کردستان بوده است.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، ذوالفقاری در جلسه شورای هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی که با حضور نماینده مقام معظم رهبری در وزارت جهاد کشاورزی، مدیران و معاونین بخش کشاورزی برگزار شد اظهار کرد: در ۴ دهه انقلاب اسلامی اتفاقات خوبی در بخش کشاورزی استان افتاده است .

وی افزود: قریب به 26.9 درصداز جمعیت دارای توان کار استان بیکارند و متاسفانه درآمد سرانه استان نصف میانگین کشوری است.

وی اظهارداشت: در صورت تبدیل یک میلیون و ۲۴۰ هزار هکتار اراضی دیم شاهد افزایش درآمد بخش کشاورزی خواهیم بود .

ذوالفقاری همچنین با تاکید بر اینکه بیش از ۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی در سال آیش است خاطرنشان کرد: با حضور ایکاردا زمین های آیش به تناوب رسیده است .

وی یاداورشد: اتفاقات بسیار خوبی در سرشاخه کاری درختان و اصلاح باغات گردو، زردالو، کشت توت فرنگی، افتاده که در نهایت سبب افزایش درآمد در این حوزه بوده است .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان عنوان کرد: تولید گوشت مرغ با کیفیت در ۷۲۷ واحد مرغداری کاملاً مجهز و به روز، استان کردستان را در رتبه های برتر کشوری قرار داده است و با کیفیت ترین گوشت مرغ کشور در استان کردستان تولید می شود.

وی گفت: باتوجه به ظرفیت ها و استعداد استان در راستای توسعه گاوداری، پرورش دام های سبک و سنگین تنها مشکل موجود نبود تسهیلات ارزان قیمت است که با پرداخت تسهیلات کم بهره به تولید کنندگان می توان سهم بیشتری از گوشت قرمز مصرفی استان و حتی کشور را تولید نماید .

ذوالفقاری با بیان اینکه مجتمع های آبزی پروری در استان کردستان مجهز به آخرین سیستم های نوین روز است افزود: در حال حاضر سهم استان کردستان در تولید آبزیان ۹۰ هزار تن در سال است .

وی ادامه داد: سهم استان کردستان در استفاده از آبهای مرزی در ابتدا ۲ هزار و ۹۳۰ هکتار بود که با پیگیری های به عمل آمده به ۱۷ هزارو ۷۱۰ هکتار افزایش یافت.

وی افزود: برای آبی کردن دیم زارهای استان بیش از ۳۸۰ میلیارد تومان تخصیص نقدینگی داریم که در حدود یکسال از انجام پروژه ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه کرد و پیشرفت فیزیکی 38 درصدی داشته ایم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان تصریح کرد: حضور بنیاد برکات در راستار ایجاد صنایع تبدیلی، تکمیلی در فراوری عسل تولیدی استان سبب امضای تفاهم نامه احداث واحد فراوری عسل با اعتباری بالغ بر 13 میلیارد تومان شده که اعتبار ثابت این طرح به مبلغ ۶ میلیارد تومان توسط بنیاد برکات و ۷ میلیاردتومان اعتبار جاری توسط اتحادیه زنبور داران تامیین خواهد شد . ‌

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید