Iranian Agriculture News Agency

تاسیس شبکه بازار مجازی کالا و خدمات دانش بنیان، نیاز بخش کشاورزی




مدیرکل دفتر تجاری سازی وزارت جهاد کشاورزی گفت: یکی از دغدغه های مهم شرکت های دانش بنیان، بازار است که با ایجاد شبکه بازار مجازی کالا و خدمات محصولات دانش بنیان در بخش کشاورزی می توان آن را کاهش داد.

به گزارش ایرنا، مجید ولدان روز یکشنبه در نشست معرفی صندوق حمایت از توسعه پژوهش و فناوری در بخش کشاورزی در پارک علم و فناوری البرز، افزود: یکی از رویکردهای سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی حمایت از شرکت های دانش بنیان در حوزه کشاورزی است.
وی ادامه داد: یکی از زیرساخت های مورد نیاز برای حمایت از شرکت های دانش بنیان این حوزه، حمایت مالی از فعالیت های تولیدی یا خدماتی بخش کشاورزی است.
ولدان گفت: به این منظور صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی با حداکثر سرمایه گذاری 49 درصدی دولت و حداقل سرمایه گذاری 51 درصدی بخش خصوصی تاسیس شد.
وی افزود: تنها شرکت های حقوقی دانش بنیان مورد تایید در سامانه دانش بنیانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و همین طور شرکت های فناور عضو یکی از پارک های علم و فناوری و مراکز رشد، امکان خرید سهام در این صندوق و بهره مندی از مزایا و دریافت تسهیلات از صندوق بدون نیاز به ضمانت‌های مرسوم و تنها از طریق ارائه چک و سفته را دارند.
ولدان خاطرنشان کرد: یکی از هدف گذاری های صندوق در حوزه اجتماعی حمایت از بازار محصولات دانش بنیان در بخش کشاورزی است. از آنجا که سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با امکانات، تجهیزات و زیرساخت های بسیار زیاد خود طرف دولتی صندوق است، می تواند امکانات خود را در اختیار شرکت های دانش بنیان بخش کشاورزی بگذارد و واسطه برقراری این مشارکت صندوق خواهد بود.
وی تاکید کرد: رشد و بالندگی صندوق درگرو افزایش بهره وری بخش کشاورزی و مشارکت و توانمندسازی هرچه بیشتر و اثربخش تر تشکل‌ها و سایر فعالین این بخش است.
دراین نشست شرکت کنندگان به ارائه پرسش و پاسخ و بیان نقطه نظرات خود در خصوص بهره وری بهتر صندوق غیردولتی حمایت از توسعه پژوهش و فناوری در بخش کشاورزی پرداختند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید