Iranian Agriculture News Agency

عصر جدید کشاورزی/نیوزیلند برای تغییر به سمت کشاورزی دیجیتال آماده می شود/تمرکز بر آزمایش فنّاوری های جدید در ادغام با سیستم های کشاورزی

اَگ ریسرچ از بزرگترین مؤسسات تحقیقاتی نیوزیلند، در حال ورود به برنامه بزرگی جهت آماده سازی این کشور برای عصر جدید کشاورزی دیجیتال است.

عصر جدید کشاورزی/نیوزیلند برای تغییر به سمت کشاورزی دیجیتال آماده می شود/تمرکز بر آزمایش فنّاوری های جدید در ادغام با سیستم های کشاورزی

اَگ ریسرچ (AgResearch) ، از بزرگترین مؤسسات تحقیقاتی نیوزیلند، در حال ورود به برنامه بزرگی جهت آماده سازی این کشور برای عصر جدید کشاورزی دیجیتال است.

به گزارش ایانا از سایت "پره سیژن اگریکالچر"، این برنامه، ورود فنّاوری های جدید دیجیتال در داخل و خارج مزرعه را شناسایی خواهد کرد و نقشه راه فنّاوری در حمایت از انتقال صنعت را توسعه خواهد داد.

در حال حاضر، بسیاری از کشاورزان از فنّاوری هایی مانند حسگرهایی در مزارع که به تلفن های همراه و سایر دستگاه ها متصل است، استفاده می کنند. به هر حال، توان بالقوه عظیمی برای جذب ابزارهای جدید هیجان انگیز در کنار سیستم های دیجیتالی وجود دارد که می تواند مقادیر زیادی از داده ها از منابع مختلف در سراسر مزارع را جمع آوری، تحلیل و تصمیم گیری ها را هدایت کند.

گِرِگ موریسون (Greg Murison) ، مدیر تحقیقات اَگ ریسرچ، می گوید:"مزایای بسیار زیادی در زمینه کشاورزی دیجیتال از لحاظ بهره وری، محیطی که در آن کشت می کنیم و فشار بر کشاورزان وجود دارد."

وی اظهار داشت: "بسیار حیاتی است که نیوزیلند -به عنوان کشوری کشاورز و صادرکننده- در این برنامه پیشرو باشد. ما می خواهیم با انجام بهترین کارهایی که می توانیم از صنایع حمایت کنیم. ما معتقدیم که برنامه مان در میان نخستین انواعی قرار دارد که سیستم های گسترده تحلیل کشاورزی دیجیتال در نیوزیلند را برعهده گرفته است."

وی افزود: "بسیاری از افراد و شرکت های هوشمند وجود دارند که ابزارهای دیجیتالی جدید را میان کشاورزان گسترش می دهند. نقش ما آن است که به تصویر بزرگ این پذیرش در نیوزیلند نگاه کنیم و بهترین اندازه گیری و تفسیر داده های ضروری برای استفاده از این ابزارها را ارائه دهیم. ما در حال حاضر داده های یکی از مزارع تحقیقاتی مان به نام توکانوری (Tokanui) را جمع آوری کرده ایم و به طور دیجیتال حرکات و رفتار گاوها را پیگیری می کنیم."

وی در ادامه گفت: "همچنین ما بر آزمایش فنّاوری های جدید در دسترس تمرکز می کنیم تا ببینم که چطور می توانیم آن ها را با سیستم های کشاورزی نیوزیلند ادغام کنیم و بفهمیم که چه ارزشی برای کشاورزان مان دارند. ما اخیراً با شرکت استرالیایی اَگِرسنس (Agersens) همکاری کردیم تا فنّاوری جدید حصارکشی مجازی را در نیوزیلند آزمایش کنیم. در این فنّاوری، با استفاده از یک اپلیکیشن، کشاورزان می توانند با کاربرد حلقه هایی به دور گردن دام ها، حرکات آنها را محدود و کنترل کنند."

یکی از اجزای کشاورزی دیجیتال، کشاورزی دقیق است که تغییرات محصولات کشاورزی را با هدف بهینه سازی بازده و حفظ منابع، نظارت و اندازه گیری می کند.

سه همایش بین المللی کشاورزی دقیق در سال 2017 (هفتمین همایش کشاورزی دقیق آسیا-اقیانوسیه؛ اولین همایش دامداری و مرتعداری دقیق آسیا-اقیانوسیه و همایش تولیدکنندگان و کشاورزان دیجیتال)، از 16 تا 18 اکتبر در همیلتون (Hamilton) نیوزیلند برگزار خواهد شد.

ترجمه: مهشید جلالیان


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید