Iranian Agriculture News Agency

سازمان شیلات ایران خبر داد:

افتتاح خط تولید تور بدون گره ویژه قفس های پرورش ماهی

برای نخستین بار در کشور، خط تولید تور بدون گره ویژه قفس‌های پرورش ماهی به بهره برداری رسید.

افتتاح خط تولید تور بدون گره ویژه قفس های پرورش ماهی

برای نخستین بار در کشور، خط تولید تور بدون گره ویژه قفس‌های پرورش ماهی به بهره برداری رسید.

به گزارش ایانا به نقل از سازمان شیلات ایران، بهره برداری از خط تولید تور بدون گره ویژه قفس‌های پرورش ماهی برای نخستین بار در کشور با حضور حسن صالحی معاون وزیر و رییس سازمان شیلات ایران آغاز شد .

براساس این گزارش، همزمان خط آنتی فولینگ (آغشته کردن تورهای مخصوص قفس های پرورش ماهی به ماده ضد جلبک) در کارخانه توربافان نیز آغاز به کار کرد .

این خط، تحت لیسانس یک شرکت معتبر اروپایی و برای نخستین بار در کشور راه اندازی شده است .

پیش از این معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر از برنامه توسعه دانش فنی کسب شده تورهای بدون گره قفس‌های پرورش ماهی در دریا و تولید صنعتی آن در جهاددانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر خبر داده و گفته بود: "با توجه به محدودیت منابع آبی داخل کشور و وجود سواحل دریای خزر، خلیج فارس و دریای عمان، پرورش ماهی در قفس از اولویت های وزارت جهاد کشاورزی محسوب می‌شود. تور یکی از بخش های اصلی قفس پرورش ماهی در دریا است که نقش مؤثری در حفاظت از سرمایه گذاری انجام شده و بهره وری پرورش ماهی، در این روش دارد. به طوری که با بروز کوچک‌ترین مشکلی در تورهای بدون گره مصرفی، کل سرمایه، امکانات و زمان مصرف شده برای پرورش آبزیان محصور در قفس، از بین خواهد رفت."

تاکنون این تورها از کشورهای اروپایی و چین وارد می شد که مشکلاتی را برای فعالان صنعت شیلات به وجود آورده بود. تورهای وارداتی از اروپا، قیمت بالایی داشته و زمان تحویل آنها طولانی است. همچنین اغلب تورهای چینی کیفیت مناسبی برای استفاده در قفس‌های پرورش آبزیان در دریا را ندارد، بنابراین در هر دو حالت ریسک و هزینه‌های تولید صنعتی ماهی به روش پرورش در قفس، افزایش می یابد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید