Iranian Agriculture News Agency

برای بررسی توسعه مناسبات تجاری و تولید مشترک با ایران

هیات رئیسه فدراسیون بین‌المللی خوراک دام به ایران می‌آید

رئیس انجمن خوراک دام ایران که به‌عنوان میهمان ویژه به اجلاس سالیانه فدراسیون بین‌المللی خوراک دام دعوت شده بود، از سفر اعضای هیات رئیسه این فدراسیون به ایران خبر داد. به گفته موافق قدیری، این هیات اوایل سال 2018 برای بررسی توسعه مناسبات تجاری و تولید مشترک با ایران به کشورمان سفر خواهد کرد.

هیات رئیسه فدراسیون بین‌المللی خوراک دام به ایران می‌آید

رئیس انجمن خوراک دام ایران که به‌عنوان میهمان ویژه به اجلاس سالیانه فدراسیون بین‌المللی خوراک دام دعوت شده بود، از سفر اعضای هیات رئیسه این فدراسیون به ایران خبر داد. به گفته موافق قدیری، این هیات اوایل سال 2018 برای بررسی توسعه مناسبات تجاری و تولید مشترک با ایران به کشورمان سفر خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران(ایانا) از اتاق ایران، رئیس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران، به‌عنوان میهمان ویژه و سخنران افتتاحیه اجلاس سالانه فدراسیون بین‌المللی خوراک دام، از سفر هیات رئیسه این فدراسیون در اوایل 2018 به ایران خبر داد.

مجید موافق قدیری، همچنین از سفر اعضای هیات رئیسه فدراسیون تولیدکنندگان خوراک دام اروپا تا یک ماه آینده به ایران خبر داد و گفت: ایران به‌واسطه عملکرد خوب کارشناسان و محققان ایرانی و پیشرفت‌هایی که در صنعت خوراک دام داشته، از قبل به‌عنوان دبیر ایزوی خوراک دام انتخاب شده بود و در این نشست به نقش مهم ایران در پیشبرد اهداف استانداردسازی کدکس و ایزوی خوراک دام تأکید شد.

موافق قدیری، تصریح کرد: در اجلاس سالیانه فدراسیون بین‌المللی خوراک دام، به دلیل فعالیت‌هایی که ایران در چند سال اخیر در صنعت تولید خوراک داشته و همچنین به‌واسطه برنامه‌هایی که برای توسعه صنعت خوراک دام در چند سال آینده مدنظر قرار داده است، به‌عنوان پدیده نوظهور این صنعت جهانی مطرح شد.

این فعال صنعت تولید خوراک دام، با اشاره به اینکه قاره آسیا بزرگ‌ترین تولیدکننده خوراک دام در جهان است، گفت: در شرایطی که همه قاره‌های جهان فدراسیون خوراک دام دارند، آسیا از داشتن چنین تشکلی محروم بود اما با پیشنهاد و رایزنی دوساله ایران در این اجلاس، موضوع با دست‌اندرکاران این مهم طرح و موافقت شفاهی فدراسیون بین‌المللی خوراک دام، با تشکیل فدراسیون خوراک دام آسیا گرفته شد.

به گفته موافق قدیری، 4 کشور از 10 کشور برتر تولیدکننده خوراک دام جهان، آسیایی هستند و تشکیل این فدراسیون در آسیا باعث می‌شود قدرت چانه‌زنی کشورهای آسیایی در صنعت خوراک دام جهان تقویت شود؛.

رئیس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران ادامه داد: البته چینی‌ها که مقام اول تولید خوراک دام در جهان را یدک می‌کشند و نقش پررنگی در این صنعت دارند، چندان رغبتی برای تشکیل این فدراسیون نداشتند اما رایزنی ایران با دیگر کشورهای آسیایی مطرح و کسب موافقت آنها زمینه را برای موافقت با تشکیل فدراسیون بین‌المللی خوراک دام آسیا مهیا کرد.

موافق قدیری اظهار کرد: در این اجلاس، رایزنی‌های را با رئیس فدراسیون بین‌المللی خوراک دام که رئیس انجمن خوراک دام آمریکاست، انجام شد که محور اصلی آنها برای توسعه مناسبات تجاری و صنفی در راستای توسعه پایدار و امنیت غذایی و حفظ محیط‌زیست بود.

او همچنین از برگزاری جلساتی با رئیس فدراسیون تولیدکنندگان خوراک دام اروپا و جلسات مشترکی با رئیس انجمن خوراک دام کشورهای برزیل، آفریقای جنوبی، استرالیا، کانادا، ژاپن و چین خبر داد.

رئیس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران اظهار کرد: مسائلی مانند اطمینان از غذا و خوراک دام سالم و پایدار، موضوع و چالش اصلی جهان در سال‌های آینده تلقی می‌شود که بحث و تبادل‌نظر درباره آنها از محورهای اصلی اجلاس سالیانه فدراسیون بین‌المللی خوراک دام بود.

موافق قدیری با اشاره به اینکه تا سال 2050 جمعیت دنیا به 9 میلیارد نفر خواهد شد، مسائل و مشکلاتی که درزمینهٔ تأمین غذا مطرح است به‌صورت مشترک بین فائو و فدراسیون بین‌المللی خوراک دام در دست بررسی قرار گرفته و زمینه را برای تقویت همکاری‌های مشترک صنعت خوراک دارم و صنعت غذا فراهم آورده است.

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران تأکید کرد: چالش‌های جدی برای کشاورزی جهان در رابطه با تولید و تأمین غذای کافی برای انسان و دام، الیاف و سوخت در پی خواهد داشت ازاین‌رو، با کاهش زمین‌های کشاورزی و منابع طبیعی و همراه شدن آن با استرس‌های شدید ناشی از شرایط آب و هوایی شدید و تغییرات اقلیمی، برای حفظ پایداری باید بهره‌وری و انعطاف‌پذیری مزارع و مراتع افزایش یابد تا به‌طور هم‌زمان عملکرد کافی، سودآوری و تقویت منابع طبیعی برآورده شود.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید