Iranian Agriculture News Agency

شناسنامه‌دار شدن محصولات کشاورزی در قائم شهر

مدیر جهاد کشاورزی قائم‌شهر از شناسنامه دار شدن محصولات کشاورزی بهره برداران این شهرستان با تخصیص کد 16 رقمی خبر داد.

شناسنامه‌دار شدن محصولات کشاورزی در قائم شهر

مدیر جهاد کشاورزی قائم‌شهر از شناسنامه دار شدن محصولات کشاورزی بهره برداران این شهرستان با تخصیص کد 16 رقمی خبر داد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، فرزین فرهادی گفت: مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر برای شناسایی تولیدکنندگان محصولات سالم اقدام به کدگذاری بهره برداران کرده است.

وی ادامه داد: سه نوع فرم شناسنامه باغ و مزرعه، فرم پایش و فرم کارشناسان برای اینکار طراحی شده که زمان حضور کارشناسان بسته به نوع محصولات و توصیه های کارشناسی در این فرم ها ثبت می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر درباره مشخصات کد 16 رقمی گفت: 8 رقم اول کد 16 رقمی شامل کد استان، شهرستان، بخش و روستا و دو رقم بعدی کد کلینیک گیاهپزشکی، 3 رقم کد محصول و 3 رقم آخر، 3 شماره پایانی کد ملی تولیدکننده است.

این مسئول تصریح کرد: اگر باقیمانده سموم و آفت کش ها در این محصولات پس از عرضه به میادین مشاهده شود تولیدکننده و کارشناس مربوطه باید طبق قانون پاسخگو باشند.

فرهادی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه کاربرد عوامل بیولوژیک دارای مزایای خاصی برای تولید محصول سالم و ارگانیک و کاهش مصرف سموم شیمیایی بوده وبرای توسعه پایدار کشاورزی، کاهش هزینه تولید، اشتغالزایی، افزایش توان اقتصادی بهره بردار و تامین امنیت غذایی جامعه و تولید محصول سالم الزامی است، گام های موثری از سوی جهاد کشاورزی برای رسیدن به این اهداف برداشته شده است.

وی بابیان اینکه با استفاده از زنبور تریکوگراما برای مبارزه با کرم ساقه خوار و کفشدوزک برای از بین بردن شپشک آردآلود در مرکبات اقدامات موثری از سوی جهاد کشاورزی و بهره برداران صورت می گیرد، گفت: برای شناسایی و کدگذاری تولیدکنندگان محصولات سالم با بکارگیری کلینیک های گیاه پزشکی و کارشناسان بخش خصوصی با ایجاد کد 16 رقمی حاوی اطلاعات استان، شهرستان و نوع محصول، بهره برداران کشاورزی تحت نظارت کلینیک های گیاه پزشکی قرار می گیرند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر یادآور شد: سال گذشته محصولات 450 بهره بردار این شهرستان با تخصیص کد 16 رقمی شناسنامه دار شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید