Iranian Agriculture News Agency

وزیر جهاد کشاورزی خبر داد

سال آینده مردم شهر اهواز از ریزگردها ایمن می شوند / نهال کاری عرصه های جدید کانون های بحرانی خوزستان تا اوایل سال آینده

وزیر جهاد کشاورزی خبر داد: 30 هزار هکتار از عرصه های جدید کانون های بحرانی خوزستان تا اوایل سال آینده نهال کاری می شود

سال آینده مردم شهر اهواز از ریزگردها ایمن می شوند / نهال کاری عرصه های جدید کانون های بحرانی خوزستان تا اوایل سال آینده


وزیر جهاد کشاورزی خبر داد: 30 هزار هکتار از عرصه های جدید کانون های بحرانی خوزستان تا اوایل سال آینده نهال کاری می شود

وزیر جهاد کشاورزی و هیئت همراه در دومین روز سفر خود به خوزستان از اجرای طرح مقابله با ریزگردها در کانون های فوق بحرانی جنوب شرق شهر اهواز بازدید کردند.
به گزارش ایانا از جهاد کشاورزی، مهندس محمود حجتی در جریان بازدید از منطقه نهال کاری شده،عرصه های جدید و همچنین مراحل ایجاد کانال انتقال دائمی آب به کانون های بحرانی در جنوب شهر اهواز،رشد نهال های غرس شده در اسفندماه و ابتدای بهار امسال را - زمان مناسب کاشت نهال از نظر اقلیمی - فوق العاده ارزیابی و خاطرنشان کرد:مناطقی که وضعیت آبیاری مناسب تر بوده،نهال ها رشد بهتری داشته اند.
وزیر جهاد کشاورزی با دشوار توصیف کردن احداث کانال انتقال آب به کانون های بحرانی،خاطرنشان کرد:در 4 ماه گذشته به دنبال رفع موانع ایجاد کانال انتقال آب بودیم چراکه در مسیر این کانال تاسیسات مختلفی مانند لوله های نفت و گاز و راه آهن قرار داشت و همچنین رعایت مسائل ایمنی و فنی ضروری بود.
وی افزود: با احداث کانال بزرگی که عملیات خاکبرداری آن مراحل نهایی اش را طی می کند تا یک ماه آینده، آب با حجم 20 مترمکعب بر ثانیه به عمق مناطق بحرانی خواهد رسید.
حجتی با اشاره به آمادگی مردم و مشارکت روستاییان در اجرای طرح مقابله با ریزگردها و تولید نهال،گفت:هم اکنون نزدیک به هشت میلیون نهال در خوزستان موجود است.
وزیر جهاد کشاورزی اظهار امیدواری کرد با توجه به مقدمات فراهم شده، غرس نهال از اوایل آبان ماه آغاز و با حضور و مشارکت مردم،نیروهای بسیج و پیمانکاران محلی تا پایان امسال و فروردین سال آینده که اخرین فرصت غرس نهال و بوته کاری است، 30 هزار هکتار از عرصه های جدید کانون های بحرانی خوزستان نهال کاری شود.
حجتی اظهار داشت: با توجه به وضعیت مناسب منطقه ای که از حدود هشت ماه پیش نهال کاری شده و استمرار روند اجرای طرح مقابله با ریزگردها،می توانیم امیدوار باشیم که سال آینده مردم شهر اهواز از ریزگردها ایمن باشند و مشکلات گذشته دیگر ایجاد نشود.
وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: با اقدامات انجام شده،امیدوارم دیگر مشکل برخاستن ریزگردها از جنوب شرق اهواز که سال گذشته پیش آمد و برای مردم منطقه معضل ایجاد کرد را شاهد نباشیم و ان شاء الله تا دو سال آینده این معضل به شکل کامل برطرف شود به طوری که اگر در آینده طوفانی هم در منطقه بود با این گیاهان کاشته شده، مردم شهر اهواز به جای ریزگردها از هوای مطبوع و تلطیف شده برخوردار باشند.
وزیر جهاد کشاورزی در این بازدید خطاب به مسئولان بر لزوم اجرای طرح مقابله با ریزگردها در چارچوب برنامه زمان بندی شده و تسریع در انجام کارها به منظور استفاده بهینه از زمان مناسب کاشت تاکید کرد.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید