Iranian Agriculture News Agency

برای نخستین بار صورت گرفت:

تخصیص اعتبار از مالیات بر ارزش‌افزوده برای عشایر استان تهران/ کوچ نوین عشایری با استفاده از سامانه های خورشیدی، حمام، فانوس و چراغ معابر خورشیدی

برای نخستین بار اعتباری از محل درآمد وصول مالیات بر ارزش افزوده برای حوزه های عشایری استان تهران اختصاص یافت.

تخصیص اعتبار از مالیات بر ارزش‌افزوده برای عشایر استان تهران/ کوچ نوین عشایری با استفاده از سامانه های خورشیدی، حمام، فانوس و چراغ معابر خورشیدی


برای نخستین بار اعتباری از محل درآمد وصول مالیات بر ارزش افزوده برای حوزه های عشایری استان تهران اختصاص یافت.

سیروس نصیری، رئیس سازمان امور عشایر استان تهران در گفتگو با خبرنگار ایانا با بیان این مطلب افزود: براساس بند (ب) ماده 6 قانون برنامه ششم توسعه، برای نخستین بار اعتباری از محل درآمد وصول مالیات بر ارزش افزوده، برای حوزه های عشایری استان تهران در نظر گرفته شده تا زیر ساخت های مناسب تری برای عشایر فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه این تخصیص اعتبار از شهریورماه ابلاغ شده، تصریح کرد: از زمان ابلاغ تا کنون، از محل درآمد وصول مالیات بر ارزش ‌افزوده، حدود 10 میلیارد ریال به حساب فرمانداری های استان تهران واریز شده و سازمان امور عشایر استان تهران پروژه های اجرایی را به فرمانداری ها معرفی کرده است.

نصیری با اشاره به اینکه اعتبارات تملک دارائی عشایر استان تهران در سال جاری به 60 میلیارد ریال رسیده، عنوان کرد: اعتبارات تملک دارائی عشایر استان تهران نسبت به اعتبار 53 میلیارد ریالی سال گذشته 15 درصد رشد داشته است.

به گفته وی، دومین مرکز خدمات عشایر کوچنده استان تهران، درحوزه ییلاقی شهرستان دماوند ایجاد شد که ترکیبی از خدمات بهداشتی، دامپزشکی، انتظامی، فروشگاه های عشایری و تامین مایحتاج در این مرکز ارائه می شود تا عشایر با سهولت بیشتری در منطقه زندگی کنند، همچنین دسترسی به سیستم تلفن همراه در برخی مناطق عشایری استان تهران راه اندازی شد.

نصیری افزود: عشایر استان تهران در سال گذشته بالغ بر 66 هزار تن انواع محصولات مختلف زراعی و باغی، شیر، گوشت لبنیات و صنایع دستی تولید کرده و از عمده تولیدکنندگان گوشت دام سبک استان تهران هستند که محصولات آن ها به بازار عرضه می شود.

رئیس سازمان امور عشایر استان تهران گفت: حدود 3 هزار خانوار عشایری در استان تهران زندگی می کنند و بالغ بر 700 هزار راس واحد دامی پرورش می دهند که توسط 8 شرکت تعاونی و یک اتحادیه عشایری استانی خدمات دهی می شوند.

نصیری با بیان اینکه برای تامین معیشت عشایر باید بسترسازی لازم جهت تولید محصولات مختلف فراهم شود، تصریح کرد: به منظور حفظ جمعیت در حوزه های عشایری و جلوگیری از مهاجرت به روستاها و شهرها، اقدامات مختلفی نظیر مرمت و بازسازی راه ها و مسیرهای تردد عشایر، تامین آب شرب به صورت ثابت و سیار و ارتقاء شاخص های توسعه انسانی عشایر انجام شده است.

وی در ادامه اضافه کرد:جهت سهولت تردد عشایر و انتقال محصولات آن ها به بازار مصرف، مسیر و راه های عشایری در حال بازسازی است.

نصیری با بیان اینکه امروزه عشایر با تفکرات جدید زندگی می کنند، عنوان کرد: بر همین اساس کوچ نوین عشایری را پیشنهاد و توسعه دادیم که استفاده از تکنولوژی های نوین مانند سامانه های خورشیدی، حمام، فانوس و چراغ معابر خورشیدی در این نوع کوچ مورد استفاده قرار می گیرد.

یادآور می شود، نخستین مرکز خدمات عشایر کوچنده در شهرستان شمیرانات استان تهران راه اندازی شده بود./

h

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید