Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان ملی استاندارد خبر داد:

تجدید نظر در ۳ هزار مورد استاندارد محصولات غذایی

رییس سازمان ملی استاندارد خبر داد: دستور تجدیدنظر در ۳ هزار مورد استاندارد محصولات غذایی صادر شده است.

تجدید نظر در ۳ هزار مورد استاندارد محصولات غذایی


رییس سازمان ملی استاندارد خبر داد: دستور تجدیدنظر در ۳ هزار مورد استاندارد محصولات غذایی صادر شده است.

به گزارش ایانا، نیره پیروزبخت امروز در نشستی با خبرنگاران به مناسبت روز جهانی استاندارد، در خصوص نظارت های این سازمان بر محصولات غذایی در زمینه آلاینده ها، باقی مانده های سموم، نیترات و نیتریت، گفت: اقدامات مناسبی در دست اجرا داریم و یکی از مهم ترین اقدامات ما تجدیدنظر در۳ هزار مورد از استانداردهای محصولات غذایی است.

رییس سازمان ملی استاندارد با اشاره به حضور ایران در مدیریت کدکس بین المللی گفت: در زمینه ارتقای استاندارد مواد غذایی همکاری های گسترده ای با سازمان های بین المللی و داخلی داشتیم و سازمان ملی استاندارد فعالیت های گسترده مجزایی را نیز انجام داد. در مجموع ارتقای کف استانداردهای محصولات غذایی باعث شد تا کدکس فعالیت های ارزنده ما را در گزارشی منتشر کند.

وی ادامه داد: پس از ابلاغ سیاست های کلی سلامت و مصوبه شورای عالی سلامت همچنین تاکید رییس جمهوری بر کاهش قند، نمک و بهینه سازی روغن، سازمان ملی استاندارد اقدامات مهم و گسترده ای را انجام داد.

پیروزبخت گفت: مهم ترین اقدامات ما در این زمینه، ارتقای استانداردهای مختلف کالاهایی که مواد قندی و نمکی دارند مانند آب میوه ها، نوشابه ها، کنسروها، نان و سایر محصولات غذایی بود که موفق شدیم ترانس اشباع روغن ها را کاهش دهیم.

سازمان ملی استاندارد مسئول تجدیدنظر ۷ نوع روغن گیاهی در کدکس

وی افزود: بر اساس همین عملکردهای مثبت، کدکس ما را به عنوان مسئول تجدیدنظر استاندارد ۷ نوع روغن گیاهی انتخاب کرد و خواستار استفاده از تجربه های ما در عرصه های بین المللی شد. این موارد بخش هایی از خدمات زیرساختی سازمان است.

رییس سازمان ملی استاندارد همچنین نظارت بر محصولات کشاورزی وارداتی را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: بر اساس سیاست های کلان کشور، امنیت و ایمنی مواد غذایی از مزرعه تا دهان (سفره)، بر عهده ما گذاشته شده است و همکاری های مناسبی با سایر دستگاه های مربوط مانند وزارت جهاد کشاورزی و بهداشت داریم.

وی اظهار کرد: در زمینه پایش آلاینده ها و باقی مانده های سموم با وزارت جهاد کشاورزی همکاری می کنیم و تفاهم نامه هایی نیز امضا کردیم. نظارت در پروژه از مزرعه تا دهان که شامل محصولات وارداتی نیز می شود، به آن سوی مرزها و مزارع کشورهای مبدا که محصول وارد می کنیم، می رسد و نظارت ها باید به صورت زنجیره ای انجام شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید