Iranian Agriculture News Agency

با کلیات تفکیک وزارت راه و شهرسازی موافقت شد

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس از موافقت این کمیسیون با کلیات لایحه تفکیک وزارت راه و شهرسازی و تشکیل وزارتخانه جدید حمل‌ونقل خبر داد.

شادمهر کاظم‌زاده در تشریح نشست کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، افزود: لایحه دولت درباره انتزاع وزارتخانه راه و شهرسازی در نشست کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفت.

کاظم‌زاده با تأکید بر موافقت کمیسیون عمران مجلس با کلیات لایحه تفکیک وزارت راه و شهرسازی، به خبرگزاری خانه ملت گفت: حوزه کاری شهرداری‌ها به وزارت مسکن و شهرسازی محول می‌شود. عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس، افزود: کمیسیون عمران مجلس با کلیات لایحه تفکیک وزارت راه و شهرسازی موافقت کرد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کلیات این لایحه با این مضمون به تصویب رسید که حوزه راهداری این وزارتخانه به وزارت حمل‌ونقل تبدیل شود، گفت: همه اشکال حمل‌ونقل از قبیل دریایی، زمینی، ریلی و هوایی در حوزه این وزارتخانه قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه در بحث مسکن و شهرسازی نیز حوزه کاری شهرداری‌ها از وزارت کشور به وزارت مسکن و شهرسازی منتقل می‌شود، اضافه کرد: تصمیمات در خصوص موافقت با کلیت تشکیل دو وزارتخانه راه و شهرسازی و حمل‌ونقل حاصل جلسه دیروز کمیسیون عمران بوده است.

کاظم‌زاده خاطرنشان کرد: وزارت راه و شهرسازی فعلی متشکل از وزارت راه و ترابری و وزارت مسکن و شهرسازی قدیم است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید