Iranian Agriculture News Agency

با توافق دولت و اتحادیه مرکزی تعاونی های اعتباری کشاورزی ترکیه

4200 تن انگور و کشمش بین دانش آموزان ترکیه ای توزیع می شود

چهار هزار و 200 تن انگور در راستای تغذیه مناسب و متعادل، بین 6 میلیون دانش آموز در ترکیه توزیع می شود. همچنین احمد اشرف فاکی بابا، وزیرکشاورزی و دام ترکیه، طی بیانیه ای اعلام کرد، با هماهنگی وزارت آموزش ملی و سلامت، برنامه توزیع کشمش در مقاطع پیش دبستانی و مدارس ابتدایی ادامه می یابد.

4200 تن انگور و کشمش بین دانش آموزان ترکیه ای توزیع می شود

چهار هزار و 200 تن انگور در راستای تغذیه مناسب و متعادل ، بین 6 میلیون دانش آموز در ترکیه توزیع می شود. همچنین احمد اشرف فاکی بابا ، وزیرکشاورزی و دام ترکیه، طی بیانیه ای اعلام کرد، با هماهنگی وزارت آموزش ملی و سلامت ، برنامه توزیع کشمش در مقاطع پیش دبستانی و مدارس ابتدایی ادامه می یابد.

به گزارش ایانا از سایت "فرش پلازا"، هدف این برنامه این است که دانش آموزان از میوه های خشک استفاده کنند، همچنین به تغذیه مناسب و متعادل دانش آموزان کمک شود . این پروژه با توزیع تقریبا 604 تن کشمش آغاز، در حالی که این میزان کشمش توسط انجمن ها فراهم شده بود.

وزیر اعلام کرد: توزیع 2606 تن کشمش در سال گذشته توسط دفتر محصولات ( Land Crops Office ) انجام شد و در سال 2017، این اقدام برعهده اتحادیه مرکزی تعاونی های اعتباری کشاورزی ترکیه قرار داده شد؛ همچنین در مقطع زمانی فوریه-ژوئن، 4،121 تن انگور توزیع شد.

برای سال تحصیلی 2017-2018، انجمن تعاونی های اعتباری کشاورزی ترکیه، با تاکید بر اجرای برنامه، اعلام کرد" از 3 اکتبر توزیع کشمش در مدارس آغاز شده است. همچنین پیرو این اقدام، در مجموع چهار هزار و 200 تن انگور به مدت 14 هفته در بسته های 25 گرمی بین دانش آموزان توزیع می شود. به طوری که از مزایای این برنامه، 32 هزار مدرسه در 81 استان، شامل کودکستان و مدارس ابتدایی و در حدود 6 میلیون دانش آموز بهره مند می شوند."

ترجمه: فرحناز سپهری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید