Iranian Agriculture News Agency

ویتنام و آلمان، تجربیاتشان در زمینه توسعه زنجیره ارزش کشاورزی را به اشتراک گذاشتند

روز چهارم اکتبر، اتحادیه کشاورزان ویتنام و انجمن کشاورزان آلمان ، کارگاه آموزشی در زمینه اشتراک تجربیاتشان در توسعه زنجیره ارزش کشاورزی در شهر هانوی برگزار کردند.

ویتنام و آلمان، تجربیاتشان در زمینه توسعه زنجیره ارزش کشاورزی را به اشتراک گذاشتند

روز چهارم اکتبر ، اتحادیه کشاورزان ویتنام 1 (VFU) و انجمن کشاورزان آلمان 2 (GFA) ، کارگاه آموزشی در زمینه اشتراک تجربیاتشان در توسعه زنجیره ارزش کشاورزی در شهر هانوی (Hanoi) برگزار کردند.

به گزارش ایانا از سایت اینگلیش . وو"، لیو وو دیو (Leu Vu Dieu) ، معاون رئیس اتحادیه کشاورزان ویتنام، گفت که این کشور در حالی که فعالانه یکپارچگی با اقتصاد جهانی را ترویج می دهد، مناطق روستایی و کشاورزی را نیز مدرنیزه می کند و تشکیل زنجیره های ارزش کشاورزی، موفقیت اصلی در این زمینه است.

وی افزود که از سال 2010 در این کشور، ابتکار عمل "چشم انداز جدید کشاورزی" با دیدگاه توسعه جامع و پایدار زنجیره های ارزش کشاورزی در راستای زنجیره های ارزش جهانی و پاسخ به تغییرات آب و هوایی اجرا شده است.

طبق اظهارات دیو، تاکنون، بیش از 10هزار کشاورز به مدل های تجمعات فنی پیوسته اند و استانداردهای کشاورزی پایدار برای برخی محصولات زراعی خود را از طریق همکاری با گروه های چندگانه به کار برده اند.

وی بیان کرد که گروه های همکاری و تعاونی های بسیاری تشکیل شده است و به کشاورزان در ارتباط با یکدیگر و اتصال به بازارها کمک می کند.

به هر حال، اتحادیه کشاورزان ویتنام روشن ساخت که تشکیل زنجیره های ارزش کشاورزی با مشکلات فراوانی مواجه شده که مهمترین آنها کمبود سرمایه است؛ از این رو تعداد کمی زنجیره های ارزش در این کشور وجود دارد.

هلموت بورن (Helmut Born) ، دبیر سابق انجمن کشاورزان آلمان، درباره زنجیره های ارزش اظهار داشت که مشتریان صدای قاطعی دارند؛ بنابراین، کشاورزان باید برای پاسخگویی به تقاضای مشتریان خود آنان را بهتر درک کنند.

اتحادیه کشاورزان ویتنام، بر اساس نظرات مطرح شده در کارگاه آموزشی، توصیه هایی را به احزاب و دولت جهت بهبود سیاست ها و مکانیزم هایی برای تشویق کشاورزان به راه اندازی گروه های همکاری، تعاونی ها و تجارت و سرمایه گذاری در زنجیره های ارزش تولیدات کشاورزی ارائه کرد.

پانوشت:

1. Vietnam Farmers' Union

2. German Farmers' Association

ترجمه: مهشید جلالیان

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید