Iranian Agriculture News Agency

با 152 رأی موافق، 20 رأی مخالف و 10 رأی ممتنع از مجموع 223 نماینده حاضر

مجلس با دو فوریت طرح استخدام مهندسین ناظر کشاورزی موافقت کرد

نمایندگان مردم در خانه ملت با دو فوریت استخدام مهندسین ناظر تولیدات کشاورزی تا پایان سال ۹۷ موافقت کردند.

مجلس با دو فوریت طرح استخدام مهندسین ناظر کشاورزی موافقت کرد


نمایندگان مردم در خانه ملت با دو فوریت استخدام مهندسین ناظر تولیدات کشاورزی تا پایان سال ۹۷ موافقت کردند.

به گزارش ایانا از خانه ملت، عباس پاپی‌زاده در نشست علنی امروز (یکشنبه، 16 مهرماه) مجلس شورای اسلامی به عنوان طراح دو فوریت تمدید استخدام مهندسین ناظر تولیدات کشاورزی اظهار کرد: در شرایطی که کشور از جهات مختلف مورد هجوم قرار گرفته است، تأمین امنیت غذایی اهمیت بسیاری دارد، در این شرایط متأسفانه ما به عنوان بزرگ ترین واردکننده محصولات کشاورزی محسوب می‌شویم.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 70 درصد خوراک دامی کشور وارد می‌شود، ادامه داد: متأسفانه 96 درصد دانه‌های روغنی و روغن خام از خارج وارد کشور می‌شود، بنابراین باید به دنبال راهکاری برای برون رفت واردات محصولات کشاورزی باشیم.

وی گفت: استفاده از نیروهای توانمند یکی از راهکارها برای برون رفت از واردات محصولات کشاورزی است، در سال‌های اخیر شاهد بودیم که حضور مشاورین کشاورزی و ورود تکنولوژی به مزارع باعث افزایش میزان تولید کشاورزی شده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه تا سال 93 استخدام مهندسین کشاورزی قانونی بوده است، ادامه داد: بر اساس مصوبه مجلس استخدام مهندسین ناظر و تحصیلکرده‌های کشاورزی در بازه زمانی کوتاهی انجام شد، بر این اساس نزدیک 90 درصد مهندسین ناظر کشاورزی جذب شدند و امروز شاهد هستیم که جذب 10 درصد از این عزیزان به دلیل اتمام بازه زمانی دچار مشکل شده است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: بنابراین اگر بازه زمانی قانون مذکور تا پایان سال 97 تمدید شود می‌توانیم جذب 10 درصدی باقی مانده را نیز انجام دهیم، از آنجایی که بار مالی استخدام این مهندسین در قانون اصلی دیده شده است، تمدید آن هیچگونه بار مالی نخواهد داشت.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با دو فوریت طرح استخدام مهندسین ناظر تولیدات کشاورزی با 152 رأی موافق، 20 رأی مخالف و 10 رأی ممتنع از مجموع 223نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند./
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید