Iranian Agriculture News Agency

مدیر کل دفتر امور روستایی استاندار اردبیل خبر داد؛

حمایت از طرح‌های اشتغال‌زا در مناطق کمتر توسعه یافته اردبیل

مدیر کل دفتر امور روستایی استاندار اردبیل گفت: حمایت از طرح های اشتغال‌زا در مناطق کمتر توسعه یافته شتاب بیشتری به خود می گیرد.

حمایت از طرح‌های اشتغال‌زا در مناطق کمتر توسعه یافته اردبیل

مدیر کل دفتر امور روستایی استاندار اردبیل گفت: حمایت از طرح های اشتغال‌زا در مناطق کمتر توسعه یافته شتاب بیشتری به خود می گیرد.

به گزارش خبرنگار ایانا از اردبیل، اکبر طوبی در جلسه بررسی راهکارهای محرومیت زدایی و حمایت از طرحه ای اشتغال‌زا در مناطق کمتر توسعه یافته با اعلام این خبر گفت: محرومیت زدایی و حمایت از طرح های اشتغال‌زا در مناطق کمتر توسعه یافته شتاب بیشتری به خود می گیرد بر همین اساس تفاهم نامه همکاری بین بانک سینا، بنیاد علوی و معاونت توسعه روستایی مناطق محروم کشور با استانداری اردبیل منعقد شده است که به موجب آن تسهیلات بانکی از محل منابع داخلی به مبلغ 200 میلیارد ریال برای تعدادی از طرح های اقتصادی توجیه دار و اشتغال‌زا اختصاص داده شده است .

این مقام مسئول افزود: در مرحله بیش از اول یک میلیارد و 600 میلیون ریال به 18 طرح با اشتغالزایی 208 نفر پرداخت شد و 48 طرح به مبلغ 5 میلیارد و 300 میلیون ریال با اشتغالزایی 1100 نفر جهت تشکیل پرونده ودریافت تسهیلات با الویت به بانک معرفی شده است.

طوبی در ادامه سخنان خود با اشاره به 15 مهر ماه روز ملی روستا و عشایر گفت: نظربه اینکه اشتغال به همان اندازه که رکن مهم توسعه محسوب می شود، مهمترین عامل شکل دهنده توسعه نیز است . روستاها واحد تولیدی، فرهنگی، مسکونی، اجتماعی و ارزشی و سرمایه است که به عنوان بخش مهمی از نظام اجتماعی و جمعیتی کشور محسوب می شوند .

وی افزود: در روستاها و مناطق عشایری عوامل و سرمایه های ارزشمندی اعم از انسانی، طبیعی و اقتصادی به عنوان ذخایر استراتژیک کشور وجود دارد که در پیشرفت جامعه نقش مهمی را ایفا می کند . از اینرو طرح هایی که بیشتر حائز اهمیت است که در زمینه های رونق بخش کشاورزی، توسعه و فعال کردن واحد های تولیدی روستایی و به منظور احداث، تکمیل، بهینه سازی واحد های تولیدی و .... در روستا قرار گرفته باشند به همین منظور 3میلیارد 350 میلیون تومان اعتبار از طریق تفاهمنامه با پست بانک در اختیار دفتر امور روستایی قرار گرفته که بالغ بر 30 طرح پرورش محصولات گلخانه ای، ادوات کشاورزی، طرح های زیست محیطی و پرورش ماهی با اشتغالزاییی 111 نفر به بانک معرفی شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید