Iranian Agriculture News Agency

پرداخت 70 درصد از مطالبات چایکاران



رییس سازمان چای از پرداخت 70 درصدی مطالبات چایکاران خبر داد و گفت: تولید چای در سال جاری به دلیل بی سابقه بودن شرایط خوب جوی در سال گذشته، به پارسال نمی‌رسد اما از سال‌های قبل از آن بیشتر خواهد شد.

محمد ولی روزبهان در گفت‌وگو با ایسنا، اعلام کرد: از ابتدای فصل تاکنون بیش از ۹۲ هزار تن از این محصول به ارزش ۱۷۷ میلیارد تومان از چایکاران خریداری شده است که حدود ۷۰ درصد آن معادل ۱۲۲.۵ میلیارد تومان به حساب آنان واریز شده و مابقی آن با تامین اعتبار پرداخت می شود.

وی افزود: در سال ۱۳۹۴ معادل ۸۷ هزار تن برگ سبز چای برداشت شد اما در سال گذشته با توجه به اقدامات صورت گرفته و شرایط جوی بی سابقه‌ای که وجود داشت میزان تولیداین محصول به ۱۳۹ هزار تن رسید که ۶۰ درصد نسبت به سال قبل از آن افزایش یافت و رشد بی سابقه ای در سال‌های اخیر در زمینه تولید چای رقم زد.

رییس سازمان چای ادامه داد: با ادامه یافتن این شرایط میزان تولید برگ سبز چای امسال از ۱۰۰ هزار تن عبور می کند و همین میزان طی هشت سال اخیر (به غیر از سال گذشته) بی سابقه بوده که میزان تولید چای خشک به ۲۳ هزار تن می رسد.

به گفته روزبهان، با توجه به نیاز داخلی کشور به چای خشک و میزان تولید به حدود ۸۰ هزار تن چای خشک نیازمندیم اما باید تمهیداتی در راستای جلوگیری از واردات غیر قانونی و قاچاق این محصول اندیشیده شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید