Iranian Agriculture News Agency

بنیاد  جایزه جهانی غذا اعلام کرد:

محقق چینی، برنده جایزه نورمن بورلاگ 2017 شد/ بهبود بهره‌وری نیتروژن، منجر به افزایش عملکرد ذرت و گندم شده است

بنیاد جایزه جهانی غذا (World Food Prize Foundation) اعلام کرد، کوئی ژنلینگ، دانشمند محقق دانشگاه کشاورزی چین، موفق به دریافت جایزه نورمن بورلاگ 2017 در زمینه تحقیق و کاربرد شده است. این مراسم 29 سپتامبر در محل اقامت سفیر ایالات متحده در چین در پکن برگزار شد.

محقق چینی، برنده جایزه نورمن بورلاگ 2017 شد/ بهبود بهره‌وری نیتروژن، منجر به افزایش عملکرد ذرت و گندم شده است

کوئی ژنلینگ، محقق دانشگاه کشاورزی چین، موفق به دریافت جایزه نورمن بورلاگ شد.

عکس از چن لیوبینگ/ chinadaily.com.cn

بنیاد جایزه جهانی غذا ( World Food Prize Foundation ) اعلام کرد ، کوئی ژنلینگ ، دانشمند محقق دانشگاه کشاورزی چین، موفق به دریافت جایزه نورمن بورلاگ (1) 2017 در زمینه تحقیق و کاربرد شده است. این مراسم 29 سپتامبر در محل اقامت سفیر ایالات متحده در چین در پکن برگزار شد.

به گزارش ایانا از سایت "چاینا دیلی"، این جایزه که توسط بنیاد راکفلر تأمین می شود، به افراد زیر 40 سال داده می شود ، که به دست آوردهای استثنایی و علمی در حوزه کشاورزی و تولید مواد غذایی بین المللی دست یافته باشند.

لی یای فی، عضو هیأت امناء بنیاد، گفت: "این ششمین سال است که این جایزه داده می شود و برندگان گذشته از هند، آفریقا و آمریکای مرکزی بودند . من خوشحالم که دریافت کننده امسال از چین است."

لی‌یای فی، عضو هیأت امنای بنیاد راکفلر، در مراسم 29 سپتامبر 2017 در پکن سخنرانی می‌کند.

عکس از چن لیوبینگ/ chinadaily.com.cn

کوئی، 39 ساله، برای تحقیق و توسعه کار به منظور بهبود سلامت خاک و افزایش تولید محصول از طریق اجرای استراتژی های مدیریت نوآورانه در زمینه کوددهی قدردانی شده است. نوآوری های وی، منجر به بهبود بهره وری نیتروژن، منجر به افزایش عملکرد ذرت و گندم در سراسر دشت شمال چین شده است، در حالی که همزمان کاهش آلودگی خاک و آلودگی آب، برای هزاران کشاورز در چین روی داده است.

وی در این مراسم گفت: "پدر و مادرم کشاورز هستند و من به همین دلیل شروع به تحقیق در علوم کشاورزی کردم.آن ها نه تنها پدر و مادرم ، بلکه مربیان من در زندگی هستند."

این درحالی است که نوآوری های پایدار محیط زیست کوئی، جزو مهم تلاش های کشور برای دستیابی به عملکرد بالاتر دانه ها بوده و در سال های اخیر توسط دولت های محلی و همچنین پروژه های ملی تست خاک و کود(1) پذیرفته شده است.

تری برنستاد، سفیر ایالات متحده در چین، 29 سپتامبر 2017 در پکن سخنرانی می‌کند.

عکس از چن لیوبینگ/ chinadaily.com.cn

تری برنستاد، سفیر ایالات متحده در چین، گفت: "چین و ایالات متحده هم اکنون یکی از مهمترین همکاران علمی به شمار می روند، به طوریکه مقالات مشترکی در نشریات منتشر کرده اند . "

سفیر افزود: "ما باید به این همکاری ادامه داده تا پیشرفت علمی را برای سایر افراد، نه تنها برای کشورهایمان، بلکه کل دنیا فراهم کنیم."

ترجمه: فرحناز سپهری


پی نوشت:

1- نورمن ارنست بورلاگ : Norman Ernest Borlaug ) زاده ۲۵ مارس ۱۹۱۴ - درگذشته ۱۲ سپتامبر ۲۰۰۹) دانشمند زیست‌شناس و برنده جایزه صلح نوبل بود وی به عنوان پدر انقلاب سبز در کشاورزی شناخته می شود.

2- National Soil-Testing and Fertilizer Recommendation Projects
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید