Iranian Agriculture News Agency

معاون تضمین کیفیت مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی اعلام کرد:

تجهیزات مؤسسه رازی با هدف تضمین کیفیت محصولات به دقت کنترل می‌شود

معاون تضمین کیفیت مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: تمام تجهیزات و تاسیسات مورد استفاده در فرآیند تولید محصولات این مؤسسه پس از طی مراحل مختلف، تضمین کیفیت می شوند.

تجهیزات مؤسسه رازی با هدف تضمین کیفیت محصولات به دقت کنترل می‌شود

معاون تضمین کیفیت مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: تمام تجهیزات و تاسیسات مورد استفاده در فرآیند تولید محصولات این مؤسسه پس از طی مراحل مختلف، تضمین کیفیت می شوند .

به گزارش ایانا از مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، دکتر مهرداد راسخی با بیان اینکه کیفیت تمام محصولات مؤسسه رازی پس از طی مراحل مختلف تضمین می شود، گفت: در این مؤسسه علاوه بر رعایت تمام اصول اساسی برای تولید محصولات و فرآورده های بیولوژیک، تأسیسات و تجهیزات مورد استفاده نیز به دقت کنترل و از نظر کیفی، تضمین می شوند .

وی افزود: بر این اساس، کنترل تجهیزاتی که در فرآیند تولید محصولات مؤسسه به کار می روند، در آزمایشگاه کالیبراسیون و با دقت بیشتری انجام می شود .

معاون تضمین کیفیت مؤسسه رازی اضافه کرد: تجهیزات پس از کالیبره شدن و احراز کیفیت، در مرحله سوم، روش ها و فرآیندهای تولید محصول معتبرسازی می شود و این گامی اساسی برای تضمین کیفیت محصولات مؤسسه است .

راسخی همچنین با اشاره به به تفاوت تضمین کیفیت و کنترل کیفیت یادآور شد: تضمین کیفیت محصولات فرآیند پیچیده‌ای است که کنترل کیفیت بخشی از آن محسوب می‌شود. کنترل کیفیت در بخش نهایی و زمانی که محصول و یا کالایی تولید شده و باید به بازار عرضه شود انجام می‌شود ولی تضمین کیفیت فرآیندی است که از ابتدا تا انتهای تولید یک کالا یا محصول اعمال می‌شود .

وی اجرای طرح شایسته سازی کارکنان را از دیگر اقدامات در راستای تضمین کیفیت عنوان کرد و افزود: برای تمام همکارانی که در بخش های مختلف مؤسسه مشغول به فعالیت هستند، پس از نیاز سنجی، دوره های آموزشی مرتبط برگزار شده تا از بروز کم ترین خطا در فرآیند تضمین کیفیت پیشگیری شود؛ ضمن اینکه سلامت همکارانی که درگیر تولید هستند، نوع پوشش آن‌‌‌ ها و تجهیزات و ایمنی لازم در ساختمانی که تولید در آن انجام می‌شود نیز کنترل می‌شود.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید