Iranian Agriculture News Agency

بازار یکپارچه ملی کالاهای کشاورزی/بازار الکترونیکی اینام، 858 بازار را مرتبط می کند

نارندرا مودی ، نخست وزیر هند، به منظور ایجاد بازار یکپارچه ملی کالاهای کشاورزی، بازار الکترونیکی کشاورزی ملی را که به "اینام" شهرت یافت، در ماه آوریل سال 2016 راه اندازی کرد. با این حال، این برنامه واکنش ضعیفی از جامعه کشاورزی استان گوجارات دریافت کرد. برنامه مذکور با هدف ارتباط 858 بازار تنظیم شده در سراسر کشور هند از چهاردهم آوریل 2016 تا ماه مارس 2018، راه اندازی شده است.

بازار یکپارچه ملی کالاهای کشاورزی/بازار الکترونیکی اینام، 858 بازار را مرتبط می کند

نارندرا مودی (Narendra Modi) ، نخست وزیر هند، به منظور ایجاد بازار یکپارچه ملی کالاهای کشاورزی، بازار الکترونیکی کشاورزی ملی 1 (eNAM) را که به "اینام" شهرت یافت، در ماه آوریل سال 2016 راه اندازی کرد. با این حال، این برنامه واکنش ضعیفی از جامعه کشاورزی استان گوجارات دریافت کرد. برنامه مذکور با هدف ارتباط 858 بازار تنظیم شده در سراسر کشور هند از چهاردهم آوریل 2016 تا ماه مارس 2018، راه اندازی شده است.

به گزارش ایانا از سایت "فایننشیال اکسپرس"، تا به امروز، 40 کمیته بازار تولیدات کشاورزی 2 (AMPCs) ؛ کشاورزان، بازرگانان و نمایندگان کمیسیون هایی که با این کمیته ها همکاری می کنند و علاقه چندانی به آنها ندارند، به یکدیگر مرتبط کرده است و اجرای صحیح برنامه ها در این بخش زمان خواهد برد. بخش دولتی استان گوجارات، کشاورزان را آموزش داده و در حال حاضر زیرساخت های اینام در مندیس ها (بازارهای بزرگ هند) آماده است.

جِی جی پاندیا (J G Pandya) از اعضای هیات مدیره اینام گفت: "ما، کشاورزان، بازرگانان و نمایندگان کمیسیون های استان را آموزش داده ایم؛ اما آنان به دلیل ذهنیت تجارت سنتی شان، همچنان علاقه ای به تجارت در بازار الکترونیکی ندارند. دولت گاجورات آن ها را به کسب آگاهی درباره مزایای این نوع بازارها تشویق می کند و امیدوار است که مشارکت شان افزایش یابد." در حالی که دولت مدعی است که آموزش در این زمینه را کامل کرده است، کشاورزان از چنین پلت فرمی اطلاع ندارند. رامش بوهارانیا (Ramesh Bhoraniya) ، از کشاورزان روستای ناراناکا (Naranaka) شهر راجکوت (Rajkot) گفت:"من اطلاعی از پلت فرم اینام ندارم. از دو دهه قبل، من تولیداتم را در کمیته بازار تولیدات کشاورزی راجکوت می فروشم و هیچ یک از اداره های دولتی مرا از وجود چنین پلت فرمی مطلع نکرده اند."

هیات بازاریابی کشاورزی استان گوجارات 3 (GSAMB) ، سازمان اجراکننده پلت فرم اینام در این استان است. تاکنون، سیصد هزار کشاورز، 7هزارو 221 بازرگان و 5هزارو25 نماینده از کمیسیون ها در این پلت فرم ثبت نام کرده اند. دولت این استان برنامه ریزی کرده است که بیش از 25 کمیته بازار تولیدات کشاورزی را در سه تا چهار ماه آینده به این برنامه اضافه کند. در حال حاضر، 250 کمیته فعال در سراسر گوجارات وجود دارد. طبق اعلام هیات بازاریابی کشاورزی استان گوجارات، کشاورزان در انتخاب کارهای جدید تردید دارند و در نتیجه پذیرش آن از طرف دولت نیز ضعیف است.

آ کا باهات (A K Bhatt) ، مدیر عامل هیات بازاریابی کشاورزی استان گوجارات گفت:"انتقال کشاورزان و بازرگانان از روش تجارت سنتی به اینام کار آسانی نیست. ما تلاش می کنیم که آنان را متقاعد کنیم، اما آنان در پذیرش چیزهای جدید تردید دارند." اینام، پنجره ای از خدمتی واحد را به تمامی خدمات و اطلاعات مرتبط با کمیته های بازار تولیدات کشاورزی ارائه می دهد. از جمله خدمات این پلت فرم واردات کالاها و قیمت ها، پیشنهادات تجاری خرید و فروش و پاسخ دهی به پیشنهادات تجاری است.

حدود 69 کالا از جمله گندم، برنج، سویا، دانه کرچک، پنبه، بادام زمینی، حبوبات، میوه ها و سبزیجات برای تجارت در پلت فرم ایفام مورد تأیید دولت است.

پانوشت:

1. electronic National Agriculture Market

2. Agricultural Produce Market Committees

3. Gujarat State Agricultural Marketing Board

ترجمه: مهشید جلالیان

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید