Iranian Agriculture News Agency

میدانی با اشاره به مصوبه اخیر شورای اقتصاد

برنامه‌ای برای تجدیدنظر در سهم حق‌آبه‌بران ارس نداریم/ انتقال آب رودخانه به دریاچه ارومیه تاثیری بر حق‌آبه اردبیل ندارد

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با تاکید بر اینکه این وزارتخانه تصمیم جدیدی در مورد تغییر سهم حقابه بران ارس اتخاذ نکرده و برنامه‌ای هم برای تجدیدنظر در این بخش ندارد، گفت: انتقال آب ارس به دریاچه ارومیه به اندازه سقف سهم حقابه استان آذربایجان شرقی بوده است.

برنامه‌ای برای تجدیدنظر در سهم حق‌آبه‌بران ارس نداریم/ انتقال آب رودخانه به دریاچه ارومیه تاثیری بر حق‌آبه اردبیل ندارد

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با تاکید بر اینکه این وزارتخانه تصمیم جدیدی در مورد تغییر سهم حقابه بران ارس اتخاذ نکرده و برنامه‌ای هم برای تجدیدنظر در این بخش ندارد، گفت: انتقال آب ارس به دریاچه ارومیه به اندازه سقف سهم حقابه استان آذربایجان شرقی بوده است .

به گزارش ایانا از پاون، رحیم میدانی، با اشاره به مصوبه اخیر شورای اقتصاد در خصوص صدور مجوز استفاده از تسهیلات مالی برای "پروژه انتقال آب ارس به دشت شبستر و دریاچه ارومیه" و نگرانی‌های پیش آمده مردم استان اردبیل در قبال احتمال کاهش سهم استان و شبکه آبیاری و زهکشی دشت مغان از رودخانه مرزی ارس، گفت: در اواخر دولت دهم و طبق ابلاغیه رسمی معاونت آب و آبفای وقت وزارت نیرو سهم آب هر یک از استان‌های آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی و اردبیل از رودخانه مرزی ارس در قالب حقابه جمهوری اسلامی ایران از رودخانه مذکور و براساس موازین علمی و کارشناسی مشخص شده است .

وی با تاکید بر اینکه وزارت نیرو تصمیم جدیدی در مورد تغییر سهم استان‌ها اتخاذ نکرده و برنامه‌ای هم برای تجدیدنظر در این بخش ندارد، یادآور شد: طرح عنوان شده در مصوبه شورای اقتصاد، پروژه جدیدی نبوده، بلکه مطالعات آن از سال 1385 شروع و در اواخر دولت دهم با حضور معاون اول وقت به طور رسمی کلنگ‌زنی شده و در قالب یکی از طرح‌های مصوب و مندرج در قوانین بودجه سنواتی به اجرا رفته است .

میدانی افزود: مصوبه شورای اقتصاد صرفاً برای تأمین منابع مالی مورد نیاز تکمیل و ادامه پروژه مذکور به منظور تأمین کمبود نیازهای شرب و صنعت تعدادی از شهرهای استان آذربایجان‌شرقی از جمله تبریز، مرند، شبستر، صوفیان و همچنین شرب روستاهای واقع در محدوده این منطقه انجام گرفته است .

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا بیان کرد: آب تخصیص یافته به این پروژه در سقف سهم استان آذربایجان شرقی بوده و به هیچ‌وجه منجر به افزایش سهم آب استان آذربایجان‌شرقی از رودخانه ارس نخواهد شد .

میدانی در پایان از کلیه مسئولان و نمایندگان استان‌های ذی‌نفع در آب رودخانه ارس درخواست کرد در صورت وجود هرگونه ابهام و سوال در این خصوص به مسئولان وزارت نیرو مراجعه کنند تا ضمن کمک به تنویر افکار عمومی از ایجاد هرگونه تشویش و نگرانی بی مورد و همچنین از بروز اختلاف در بین مردم منطقه جلوگیری شود .


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید