Iranian Agriculture News Agency

محدودیت های شرکت های شکر اروپا برای تولید و صادرات برداشته می شوند/اتحادیه اروپا 10 درصد از تولید شکر جهانی را در فصل گذشته به خود اختصاص داد

پس از یک دهه از سهمیه بندی، با برداشتن محدودیت های اتحادیه اروپا ، شرکت های شکر در اتحادیه اروپا اکنون می توانند به اندازه ای که می خواهند شکر تولید و صادر کنند.

محدودیت های شرکت های شکر اروپا برای تولید و صادرات برداشته می شوند/اتحادیه اروپا 10 درصد از تولید شکر جهانی را در فصل گذشته به خود اختصاص داد

پس از یک دهه از سهمیه بندی، با برداشتن محدودیت های اتحادیه اروپا ، شرکت های شکر در اتحادیه اروپا اکنون می توانند به اندازه ای که می خواهند شکر تولید و صادر کنند.

به گزارش ایانا از سایت "ایندیپندنت"، حذف محدودیت های اتحادیه اروپا برای شرکت های شکر می تواند پیامدهایی برای مصرف کنندگان به دنبال داشته باشد.

شرکت هایی مانند Tereos فرانسه و Suedzucker آلمان ، عملیات خود را برای تغییر ات به کار می گیرند، که این امر می تواند به عرضه مازاد شکر جهانی بینجامد.

معافیت از سهمیه بندی - - همچنین ممکن است منجر به تغییرات عمده در تجارت جهانی شکر شود.

با افزایش تولید اتحادیه اروپا، نیاز کمتری به واردات از مکان هایی مانند آفریقا و کارائیب خواهد بود.

در حالی که صنعت برای سال ها آماده تغییر بوده وممکن است قیمت در سال 2017 تا 28 درصد کاهش یابد.

در اتحادیه اروپا، برداشت چغندرقند اکنون به بالاترین میزان رسیده است و به طوریکه که فرانسه و آلمان، به عنوان تولید کنندگان مهم منطقه، با میزان تولید بالاتر از حد متوسط ​​روبرو شده اند.

روود شرس، تحلیلگر رابوبانک Rabobank International در اوترخت هلند، گفت: "ما با میزان بالای محصول مواجه هستیم و این بانک پیش بینی می کند که تولید اتحادیه اروپا 23 درصد با اغاز فصل در یکم اکتبر افزایش قابل توجهی داشته باشد."

طبق ادعای وزارت کشاورزی ایالات متحده، برداشتن محدودیت ها به اتحادیه اروپا کمک می کند تا صادرات را در این فصل تقریبا 50 درصد و به 2.2 میلیون تن برساند. در عین حال تحلیلگران حتی میزان بالاتری را نیز پیش بینی می کنند.

اداره کشاورزی FranceAgriMer پیش بینی می کند که صادرات فرانسه به بیش از یک میلیون تن و تقریبا سه برابر می شود.

به گفته وزارت کشاورزی ایالات متحده، اتحادیه اروپا حدود 10 درصد از تولید شکر جهانی را در فصل گذشته به خود اختصاص داده است.

این منطقه شکر را از چغندر محلی و یا پالایش (تصفیه) مواد خام وارداتی از کشورهای دارای آب و هوای گرمسیری تولید می کند.

این درحالی است که همچنان دارای محدودیت هایی روی محموله های معاف از مالیات برای تصفیه کننده ها از برخی از کشورهای توسعه یافته وجود دارد و از سویی مالیات واردات از کشورهای خاص کاهش یافته است.

طبق گفته Rabobank ، قیمت شکر اتحادیه اروپا که سال ها با قیمت بالاتری نسبت به قیمت جهانی معامله شده است، به سمت نرخ جهانی پیش می رود.

به گفته کمیسیون اروپا، میانگین قیمت های اتحادیه اروپا در حدود 500 یورو (441 پوند) در یک تن است.

این میزان می تواند با 271 یورو برای یک تن طی معاملات آتی شکر سفید در لندن مقایسه شود.

طبق گفته Investec Bank ، لغو مجوزها می تواند خبر خوبی برای مصرف کنندگان باشد.

"کالوم مکپرسون، سرپرست کالادر Investec در لندن، توسط ایمیلی اعلام کرد:" این می تواند منجر به کاهش هزینه برای تولید کنندگان مواد غذایی، داروسازی و سایر تولید کنندگان که از شکر استفاده می کنند و همچنین باعث کاهش هزینه برای مصرف کننده نهایی شود."

ترجمه: فرحناز سپهری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید