Iranian Agriculture News Agency

تدوین سند پروژه تحقیقاتی مشترک میان مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی و دانشگاه واخنینگن هلند در زمینه اصلاح نژاد و ژنتیک ماهیان گرمابی

پروفسور هانس کومن (Hans Komen )کارشناس متخصص اصلاح نژاد و ژنتیک آبزیان دانشگاه واخنینگن هلند از پژوهشکده آبزی پروری جنوب کشور بازدید کرد.

تدوین سند پروژه تحقیقاتی مشترک میان مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی و دانشگاه واخنینگن هلند در زمینه اصلاح نژاد و ژنتیک ماهیان گرمابی

پروفسور هانس کومن ( Hans Komen ) کارشناس متخصص اصلاح نژاد و ژنتیک آبزیان دانشگاه واخنینگن هلند از پژوهشکده آبزی پروری جنوب کشور بازدید کرد.

به گزارش ایانا از پژوهشکده آبزی پروری جنوب کشور، در راستای توسعه همکاری های بین المللی و ارتقاء دانش محققان و سیاست گذاری در زمینه اصلاح نژاد آبزیان، پروفسور هانس کومن ( Hans Komen ) اصلاح نژاد و ژنتیک آبزیان از دانشگاه واخنینگن هلند، جواران کارشناس بخش کشاورزی سفارت هلند در تهران، دکتر سیدرضا سید مرتضایی رئیس بخش آبزی پروری مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور و دکتر گلشن کارشناس بخش آبزی پروری برای بازدید از امکانات و پتانسیل های تکثیر و پرورش ماهیان گرمابی به عنوان یکی از قطب های صنعت آبزی پروری کشور و تدوین سند پروژه تحقیقاتی مشترک میان مؤسسه مزبور و دانشگاه واخنینگن در زمینه اصلاح نژاد و ژنتیک ماهیان گرمابی وارد استان خوزستان شدند.

بر اساس این گزارش، پروفسور هانس کومن از آزمایشگاه ها، تجهیزات، سالن تکثیر و استخرهای پژوهشکده بازدید کرد و از نزدیک با فعالیت های تحقیقاتی پژوهشکده و توان تخصصی محققان آشنا شد.

در این بازدید همچنین دکتر سیمین دهقان مدیسه، معاون پژوهش و فناوری، خلاصه ای از فعالیت ها و تحقیقات انجام شده در پژوهشکده و همچنین تاریخچه ای از فعالیت آبزی پروری در استان خوزستان را ارائه کرد.

براساس این گزارش، در این بازدید مشکلات مربوط به کپور ماهیان از قبیل بلوغ زودرس، کیفیت گوشت ماهی و بیماری های آن و نیازهای بخش پرورش مورد بحث قرار گرفت.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید