Iranian Agriculture News Agency

پناهگاه جنگ جهانی دوم لندن به مزرعه شهری تبدیل شد

زیر یک خیابان در جنوب لندن، یک پناهگاه زیرزمینی به یک مزرعه پیشرو شهری تبدیل شده است که محصولات اش را به سوپرمارکت ها و رستوران ها در پایتخت عرضه می کند.

پناهگاه جنگ جهانی دوم لندن به مزرعه شهری تبدیل شد

زیر یک خیابان در جنوب لندن، یک پناهگاه زیرزمینی به یک مزرعه پیشرو شهری تبدیل شده است که محصولات اش را به سوپرمارکت ها و رستوران ها در پایتخت عرضه می کند.

به گزارش ایانا از سایت "فرش پلازا"، پناهگاه جنگ جهانی دوم د ر کالفهام Clapham (منطقه ای در جنوب غربی لندن)، که می توانست تا هشت هزار نفر را از بمب های نازی محافظت کند، شامل دو تونل بزرگ است که اکنون به یک مرکز توسعه یافته زیر زمینی لندن تبدیل شده است.

این پناهگاه به مدت 70 سال رها شده بود تا زمانی که دو کارآفرین، به نام های استیون درینگ و ریچارد بالارد، تصمیم گرفتند بروکلی، گشنیز، رازیانه و شماری از سبزیجات به اصطلاح سبزیجات کوچک( micro herbs ) ، را بکارند. لازم به یادآوری است که سبزیجات کوچک به سبزیجاتی گفته می شود که زمانی نهال رشد کرد با تولید اولین برگ ، سریع برداشت می شوند.

درینگ به خبرگزاری فرانسه گفت: "ما باید فضای باروری ایجاد کنیم تا بتوانیم تقاضای روزافزون افراد را برآورده کنیم."

این سایت حدود 33 متر (108 فوت) زیر سطح خیابان قرار دارد و سبزیجات با روش هیدروپونیک رشد و از مواد مغذی محلول در آب به جای خاک استفاده می کنند.

درینگ گفت: "این روش همچنین می تواند برای رشد طیف وسیعی از محصولات از جمله گوجه فرنگی و فلفل کوچک استفاده شود. ما اغلب گیاهان کوچک و انواع بذرها را در این جا کشت می کنیم."

برای نمونه بروکلی میکرو (از نوع گیاهان کوچک) بین سه تا پنج روز طول می کشد در پناهگاه رشد کند.

کارشناسان می گویند کشاورزی عمودی و شهری می تواند نه تنها راهکاری برای پاسخگویی به تقاضای جمعیت رو به رشد باشد، بلکه می تواند با چالش رشد شهرنشینی در سرتاسر جهان و همچنین تغییرات اقلیمی مقابله کند.

مرکز تحقیقات کشاورزی شهری دانشگاه ناتینگهام در وبسایت خود اعلام کرد، مزارع شهری به اشتغالزایی، کاهش هزینه های حمل و نقل و آلودگی و ایجاد فرصتی برای توسعه فناوری کمک می کند.

همچنین پروژه "زیرزمینی کاشت"، اطلاعات در مورد رطوبت، دما و رشد گیاه را به دانشگاه کمبریج ارسال می کند تا بتواند بهره وری اش را بهبود بخشد.

درینگ یادآور شد: "آنچه که آن ها انجام می دهند، یک محیط مناسب و مطلوب را با مدل سازی برای هر محصول به ما نشان می د هند."

ترجمه: فرحناز سپهری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید