Iranian Agriculture News Agency

با طرح اجرایی دانشکده کشاورزی دانشگاه پردو و "اروبا" ( Aruba)

دانشگاه و صنعت متحد می شوند/طرح کشاورزی دیجیتالی در زمینه پیشرفت های کشاورزی و تولید مواد غذایی

دانشکده کشاورزی دانشگاه پردو و اروبا و شرکت سازمانی هیولت پاکارد اعلام کردند که برای کمک به توسعه و اجرای یک برنامه کشاورزی دیجیتال به منظور دگرگونی کشاورزی و تولید مواد غذایی برای جمعیت رو به رشد ، با یکدیگر متحد شده اند.

دانشگاه و صنعت متحد می شوند/طرح کشاورزی دیجیتالی در زمینه پیشرفت های کشاورزی و تولید مواد غذایی

دانشکده کشاورزی دانشگاه پردو و اروبا ( Aruba ) و شرکت سازمانی هیولت پاکارد Hewlett Packard Enterprise ( HPE )، اعلام کردند که برای کمک به توسعه و اجرای یک برنامه کشاورزی دیجیتال به منظور دگرگونی کشاورزی و تولید مواد غذایی برای جمعیت رو به رشد ، با یکدیگر متحد شده اند.

به گزارش ایانا از سایت " بیزنس وایر"، محققان بر این باورند که با افزایش جمعیت جهان تا سال 2050 به حدود 9 میلیارد نفر ، تولیدات کشاورزی باید دو برابر شود. این درحالی است که کالج کشاورزی معروف دانشگاه پوردو که دارنده سه برنده معتبر جایزه جهانی غذا است، از راه حل های Aruba Wi-Fi و HPE Edgeline برای راه اندازی برنامه کشاورزی دیجیتالی ، که هدف آن رشد و تولید غذا و سوخت به گونه ای کارآمدتر است، بهره می برد.

گفتنی است، پروژه کشاورزی دیجیتال در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی (1)پردو با وسعت 1408 جریب (حدود 570 هکتار) انجام شده است، پروژه کشاورزی دیجیتال ، روزانه برای جمع آوری، ترکیب، پردازش و انتقال داده های بزرگ (حجمی نزدیک به ترابایت داده) به سوپر کامپیوتر HPE Purdue ، از انواع سنسورها، دوربین ها و داده ها ی ورودی، استفاده می کند.

این درحالی است که سوپر کامپیوتر
HPE Purdue ترکیبی از راه حل های بی سیم اروبا برای ارتباطات تلفن همراه و سیستم های HPE Edgeline Converged Edge برای محاسبه است ، به طوری که نتیجه یک زیرساخت فناوری اطلاعات کشاورزی محور است که شامل سنسورهای پیشرفته اینترنت اشیا و دستگاه هایی است که به محققان پوردو اجازه می دهد تا مطالعات و بهبود رشد گیاهان و فرآیندهای تولید مواد غذایی را بررسی کنند.

کارن پلوت، معاون موقت کالج کشاورزی دانشگاه پردو، گفت: "پروژه کشاورزی دیجیتال، یک برنامه استراتژیک 5 ساله بین دانشگاه پردو و HPE است. آروبا و HPE به عنوان شرکای کشاورزی دیجیتال استراتژیک پردو، نه تنها زیرساخت های حیاتی، بلکه پشتیبانی از فناوری اطلاعات و همکاری در برنامه های تحقیق دانشجویی و برنامه های کارآموزی را نیز فراهم می کنند. در عین حال این همکاری می تواند به ایجاد نوآوری و راهکارهای کارآمد بینجامد به طوریکه که در زمینه تولید غذا در جهان تأثیر قابل توجهی. خواهد داشت. "

برنامه کشاورزی دیجیتال پردو شامل چندین پروژه تحقیقاتی ارتباطات از راه دور است به طوری که محققان مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی پردو، کسانی که در سایت های آزمایشگاهی، داده های ورودی را از طریق دستگاه های تلفن همراه وارد می کنند ، می تواننداطلاعات را توسط زیرساخت شبکه بی سیم اروبا ارسال کنند، به نحوی که ابتدا به سیستم های HPE Edgeline واقع در لبه و سپس به یک مرکز داده HPC ، مرکزآنالیز اطلاعات ، فرستاده می شود.

مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی که در منطقه روستایی شمال- مرکزی ایندیانا(2)، واقع است به عنوان مرکز نوآوری ذرت و سویا ایندیانا به عنوان مرکز اتوماتیک در حوزه فنوتیپی (3) به ارزش 15 میلیون دلار شناخته می شود که شامل تکنولوژی های پیشرفته ای برای پردازش گیاهان و بذر، سنجش پیشرفته و مدیریت داده ها است. مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی بیش از 100 دانشجو و محقق دارد که در پروژه های تحقیقاتی متعدد از کشاورزی پایه تا کاربردی ، مهندسی، هوافضا و تحقیقات علوم رایانه ای فعالیت دارند.

این درحالی است که مزیت مهم زیرساخت اروبا و اچ پی ای( HPE ) ، بهبود بهره وری است که منجر به نتایج سریع تر و بهتر تحقیقات می شود. همچنین زیرساخت امکان جایگزین کردن اپلیکیشن های کشاورزی را با فرآیندهای دستی می دهد به طوری که می تواند به دستیابی سریع نتایج و دقت در تحقیقات منجر شود.

به عنوان مثال، در تحقیقات بذر، محققان با استفاده از دستگاه های تلفن همراه می توانند به سرعت اطلاعات مربوط به رشد بذر را به آزمایشگاه های مرکزی انتقال دهند تا بتوانند به سرعت تأثیر سطوح آب، مقدار کود و انواع خاک پوشش بذر را تجزیه و تحلیل کنند. به نوبه خود، آزمایشگاه ها می توانند تجزیه و تحلیل خود را به اشتراک بگذارند و این اطلاعات را به مزارع بفرستند تا سریعا اقدامات مناسب انجام شود.

لازم به یادآوری است که پردو ، اچ پی ای و اروبا به طور مشترک تعدادی از نوآوری های جدید فناوری کشاورزی را توسعه دادند که به طور قابل توجهی ، روی روند سرعت کار تاثیر گذاشته به طوریکه محققان می توانند اطلاعات را جمع آوری کرده و اقدامات توصیه شده خود را برای بهبود فرآیندهای تولید و فرآیند تولید مواد غذایی به اشتراک بگذارند. که در اینجا به برخی از این موارد اشاره می شود:

• موبایل خورشیدی وای فای(4): این ابزار با جایگزینی در فرآیند وقت گیر داده های ضبط دستی در مزرعه، محققان اکنون می توانند داده ها را به صورت یکجا در یک دستگاه تلفن همراه وارد کرده و آن را بلافاصله به نرم افزار تحلیلی مناسب در مرکز داده پردو انتقال دهند.

• برج هواشناسی برای اتصال بی سیم در مزرعه: برج جدید هواشناسی جدید، اتصال با سرعت بالا را در سراسر منطقه 1،408 جریبی مرکز تحقیقات کشاورزی را با سنسورهای نصب شده گیاهی که اندازه گیری دقیق رشد محصول را ارائه می دهند، فراهم می کند وداده ها توسط سنسورها به سوپر کامپیوتر HPE برای تجزیه و تحلیل جامع منتقل می شود به طوریکه بینش جدیدی را که با فرآیندهای تحقیقاتی قبلی در دسترس نبود، به ارمغان می آورد.

• خودرو PhenoRover sensor vehicle PhenoRover: ، یک وسیله نقلیه نیمه اتوماتیک مبتنی بر موبایل است که یک پلت فرم سنسور IoT (اینترنت اشیا) ، برای اندازه گیری تغییرات عملکرد محصول را فراهم می کند. PhenoRover در سراسر قطعه های تحقیقاتی مرکز تحقیقات کشاورزی به منظور ثبت اطلاعات زمان واقعی از سنسورهای مبتنی بر گیاه استفاده می کند. این داده ها سپس از طریق شبکه Wi-Fi به محققان منتقل می شوند.

این درحالی است که ، پردو برای بسیاری از نوآوری های خود، مانند
PhenoRover ، به دنبال استفاده تجاری آن ها است. همچنین از دیگر موارد پروژه های پایلوت شامل هواپیماهای بدون سرنشین، برای بهبود کارایی جمع آوری داده های رشد گیاهان است. به طوریکه، تصاویر پهپاد دانلود ، سپس برای مطالعه رابطه بیولوژیکی توزیع می شوند.

در آینده، دوربین های هواپیمای بدون سرنشین می توانند تصاویری از زمان واقعی را از طریق زیرساخت اچ پی ای اروبا (
HPE Aruba )، انتقال دهند تا تولید کنندگان بتوانند سریع تر و بهتر برای بهبود کشاورزی و تولید مواد غذایی تصمیم بگیرند.

پلوت گفت: "با داشتن زیرساخت مناسب در محل، امکانات نوآوری واقعا بی حد و حصر است. کارهایی که ما انجام می دهیم، با آروبا و اچ پی ای، به عنوان شرکای فناوری ، کشاورزی را دگرگون می کند، همچنین هدف نهایی ، پیدا کردن راه های مقرون به صرفه تر برای رفع نیازهای تولید مواد غذایی در سراسر جهان است."

درباره کالج کشاورزی دانشگاه پردو

کالج کشاورزی دانشگاه پردو پیشرو در زمینه علم و تجارت کشاورزی، غذا، موجودات و منابع طبیعی در سطح جهان محسوب می شود و متعهد است که با یادگیری، کشف و تعامل، به تحولات مثبت دست یابد.

درباره اروبا ( Aruba )

اروبا، یک شرکت Hewlett Packard Enterprise ، از پیشگامان ارائه راه حل های شبکه نسل آینده برای شرکت های مختلف در سراسر جهان است. این شرکت راه حل های فناوری اطلاعات را ارائه می دهد که سازمان ها را قادر می سازد تا به آخرین نسل از کاربران تلفن همراه دست یابند که می تواند شامل برنامه های کسب و کار مبتنی بر ابر ( cloud-based ) در هر جنبه ای از کار و زندگی شخصی باشد.

ترجمه: فرحناز سپهری

پی نوشت:

1- Agronomy Center for Research and Education (ACRE)

2- North-Central Indiana

3- phenotype :خصوصیات قابل مشاهده یا صفت یک ارگانیسم است. مانند خصوصیات بیوشیمیایی یا فیزیولوژیکی. فنوتیپ از بیان ژنهای یک ارگانیسم و همچنین تأثیر عوامل زیست‌محیطی و تعامل بین این دو نتیجه می‌شود .

4- Solar-powered mobile Wi-Fi hotspots

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید