Iranian Agriculture News Agency

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی:

برخی دولتی‌ها وزارت جهاد کشاورزی را دور می‌زنند / قاچاق میوه غیرممکن است

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی اعتقاد دارد واردات محصولات کشاورزی خلاف قانون است و با دور زدن وزارت جهاد کشاورزی توسط برخی دستگاه‌های دولتی رخ می‌دهد.

برخی دولتی‌ها وزارت جهاد کشاورزی را دور می‌زنند / قاچاق میوه غیرممکن است

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی اعتقاد دارد واردات محصولات کشاورزی خلاف قانون است و با دور زدن وزارت جهاد کشاورزی توسط برخی دستگاه‌های دولتی رخ می‌دهد .

به گزارش ایانا، عباس پاپی زاده در گفت‌وگو با خانه ملت، در خصوص قاچاق محصولات کشاورزی عنوان کرد: چهار محصول کشاورزی از جمله نارگیل، انبه، موز و آناناس مجوز واردات دارند چراکه ایران تولیدکننده عمده این محصولات نیست .

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی ادامه داد: اما طبق قانون، واردات محصولات کشاورزی و باغی دیگر تخلف محسوب می‌شود با این حال شاهد هستیم در زمان برداشت محصولات کشاورزی از جمله سیب زمینی و پیاز و حتی پرتقال حجم زیادی از محصولات وارداتی در بازار عرضه می‌شود .

نماینده مردم دزفول در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به عدم هماهنگی بین وزارت صنعت معدن و تجارت و وزارت جهاد کشاورزی در خصوص واردات محصولات کشاورزی، نمایندگان مجلس تصمیم گرفتتد اختیار واردات محصولات کشاورزی را به وزارت جهاد کشاورزی بدهند تا در صورت افزایش تولید، واردات محصولات کشاورزی متوقف شود .

این نماینده مجلس گفت: اما به نظر می‌رسد که دستگاه‌های دولتی از جمله شورای اقتصاد، وزارت جهاد کشاورزی را دور زده و با صدور مجوزها عملا اجرای قانون مجلس را ابتر می‌گذارند و با واردات محصولات کشاورزی آسیب زیادی به کشاورزان وارد می‌شود .

این نماینده مجلس با بیان اینکه به قاچاق میوه و محصولات کشاورزی اعتقاد ندارد، توضیح داد: قاچاق برای محصولات کم حجم و با قیمت بالا مانند انواع گوشی موبایل و قطعات کامپیوتر است .

پاپی‌زاده در ادامه گفت: بنابراین واردات میوه که نیاز به نگهداری در شرایط خاص و کانتینرهای بزرگ دارد از طریق چهار پا و کوله بر ممکن نیست بلکه تنها از مبادی رسمی کشور میوه وارداتی در بازارهای کشور عرضه می‌شود .

این نماینده مجلس تاکید دارد که میوه وارداتی تنها با چراغ سبز برخی دستگاه‌ها صورت می گیرد که باید گمرک جمهوری اسلامی ایران در این زمینه پاسخگو باشد .

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی با بیان اینکه در سال ۲۵ میلیارد دلار محصولات قاچاق وارد کشور می شود، اظهار کرد: اخیراً گفته می‌شود ۱۵ میلیارد دلار قاچاق کالا انجام می‌گیرد که محصولات کشاورزی سهم بزرگی از این آمار را دارد .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید